رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: جهاد و کار در حوزه کمیته امداد با جهاد در برابر دشمنان در دفاع مقدس هم راستا است.
کد خبر: ۲۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 10 April 2015

به گزارش تابناک،پرویز فتاح در مراسم پایانی سومین دوره مسابقات قرآن یادواره پیامبر اعظم(ص) ویژه دانش آموزان مجتمع های شبانه روزی کمیته امداد امام خمینی (ره) که در مشهد برگزار شد اظهار کرد:راه انقلابی و مقدس کمیته امداد با قوت ادامه می یابد و ارتقاء، اصلاح و بهینه شدن امور در این نهاد بیش از پیش صورت می گیرد.

وی ادامه داد:نظام جمهوری اسلامی برای خدایی کردن آمده تا ما را از خاک به افلاک ببرد لذا هدف نظام اسلامی بسیار وسیع و گسترده است و در جهت رشد و تعالی همه ما گام بر می دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امام راحل با رقم زدن انقلاب، پابرهنه ها را به میدان کشاند تا بگوید جان کلام انقلاب ما اینها هستند لذا جهاد و کار در حوزه کمیته امداد با جهاد در برابر دشمنان در دفاع مقدس هم راستا می باشد و اگر در این مسیر جانمان را هم فدا کنیم کم است.

وی افزود: خدای ما اهل تجارت است و تنها کسی است که قراردادش پایاپای نیست و باآگاهی ازهمه کردار و اعمال ما اجر عمل نیک ما را به خوبی می دهد.

فتاح گفت: امام علی(ع) را همه دنیا با عنوان حامی ایتام و نان آور شبانه برای ایتام می شناسند و این یعنی ثبت الهی اعمال نیک، هرچه بتوانیم ساده تر و خاکی تر عمل کنیم و اصلا کسی نداند و تبلیغ هم نکنیم، در انجام امور و وظایف قطعا اعمال و اقدامات ما ثبت الهی می شود.

تقویت آموزه های دینی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم گفت: در این نهاد تلاش شده تا آموزه های دینی و قرآنی در بین دانش آموران کانونهای فرهنگی، خوابگاههای دانش آموزی، مجتمعهای شبانه روزی و دیگر بخشها تقویت شده و این عزیزان در فضای قرآنی تربیت شوند.

وی با اشاره به فعالیت 96 مرکز شبانه روزی دانش آموزی کمیته امداد در سطح کشور افزود: این تعداد مرکز 6500 دانش آموز را زیر پوشش دارند و برنامه های اعتقادی و دینی در برنامه تربیتی آنان جایگاه مهمی دارد.

میرشکار ادامه داد: علاوه بر این 450 کانون جوانان پیرو ولایت با 100 هزار عضو در کمیته امداد در قالب 22 اردوگاه امداد در سطح کشور برنامه ها و فعالیتهای اردویی و اعتقادی را ساماندهی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ستون فقرات یک جامعه محسوب می شود و این اصل در برنامه های فرهنگی کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته گفت: شبکه فرهنگی این نهاد تلاش کرده با بهره گیری از هدایتهای رهبر فرزانه انقلاب نسبت به تبیین و تعمیق پایه ها و ارکان نظام اسلامی در بین خانواده های زیر پوشش تلاش کند.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در این نهاد به دنبال شکوفایی محرومان، تقویت رشد ایمانی آنان، محرومیت زدایی و استغنای علمی و فرهنگی فرزندان نظام هستیم تا بستر تعالی و رشد انقلاب و نظام اسلامی بیش از پیش فراهم شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار