رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بزودی رشته پزشکی هسته‌ای و مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۰۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 05 April 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بزودی رشته پزشکی هسته‌ای و مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین کریم شامگاه دوشنبه در نشست شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: بحث سلامت مردم از اصلی ترین وظایف مشترک ما و شورا است  و لازم میدانیم که شورا در جریان مشکلات ما باشد و قطعاً نفع این مشارکت برای مردم خواهد بود.

دکتر کریم با بیان اینکه برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای امسال از چندی پیش آماده شده، افزود: متاسفانه بی‌برنامگی و بی هدفی بزرگترین مشکلی بوده که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالیان قبل از آن آسیب جدی دیده و این در حالیستکه در کشورهای پیشرفته استفاده بهینه از داشته ها مهمترین عوامل موفقیت بوده است.

وی با اشاره به فعالیت واحد بهره وری و پروژه های اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پروژه های بسیاری متعددی در بخش های مختلف در دست انجام داریم و در واحد مدیریت بهره وری نیز کنترل و نظارت لازم اعمال می شود و لذا نیاز داریم تا از زمین هایی که در نقاط خوب قرار دارند برای پروژه ها استفاده کنیم.

این مسئول در ادامه برون سپاری را از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان و تصریح کرد: واگذاری بخشی از کارها همچون مرکز تصویر برداری فارابی به بخش خصوصی از جمله برنامه های این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکیل صندوقی از نیروهای توانمند و زبده را از دیگر برنامه ها عنوان و بیان کرد: با تشکیل این صندوق نیروهای توانمند و زبده در بخش های مختلف پرستاری، متخصص و... شناسایی خواهند شد و به عنوان مثال از ۱۶ هزار پرسنل دانشگاه ۲۰۰ و بلکه بیشتر نیروی درجه یک را شناسایی خواهیم کرد.

وی به سرانجام رساندن پرونده سلامت الکترونیک را از ضروری ترین کارها در استان کرمانشاه دانست و افزود: این برنامه در کنار کارهای زیرساختی شروع شده و با راه اندازی آن در سراسر استان تمام مشخصات بیمار در پرونده الکترونیک ثبت می شود.

مرکز مانیتورینگ بهداشت برای نخستین بار دراستان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

دکتر کریم از راه اندازی مرکز مانیتورینگ بهداشت استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این مرکز برای نخستین بار در کشور بزودی در استان راه اندازی می شود تا تمام شاخص های بهداشتی بیماران را بروز نماید، همچنین نخستین مرکز مانیتورینگ در معاونت توسعه دانشگاه با همکاری وزارتخانه برای بروزرسانی وضعیت مالی راه اندازی می شود.

وی نبود زیرساخت‌های لازم را از دلایل توقف و بی نتیجه بودن طرح پزشک خانواده در استان کرمانشاه دانست و بیان کرد: با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت ارجاع به پزشک خانواده به راحتی انجام می شود و هم اکنون نیز در شهرستان پاوه به صورت پایلوت کشوری پرونده الکترونیک سلامت انجام و تمام مردم پاوه پرونده الکترونیک سلامت دارند و وزیر بهداشت نیز اعلام کرد سفری یکروزه به شهرستان پاوه خواهد داشت تا از نتایج کار الگوبرداری و برای سایر استان ها استفاده نماید.

دکتر کریم با ادامه توضیحات افزود: با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در سراسر استان ما برند بین المللی خواهیم شد و اکنون نیز جزو معدود کشورهایی هستیم که درخاورمیانه پیشگام در این کار هستیم و استارت آن نیز از شهرستان پاوه زده شد.

وی تقویت مراکز تحقیق و توسعه در استان را از دیگر اقدامات عنوان و اظهار کرد: تمام جمعیت شهرستان روانسر تحت پوشش کار مطالعاتی دقیق قرار گرفته و اما قصد داریم امسال مرکز تحقیقات سلول های بنیادی را در کرمانشاه راه اندازی کنیم و از اساتید بزرگ و بنامی در این زمینه استفاده می‌شود.

دکتر کریم با اشاره به فعالیت مرکز مهارت های بالینی دکتر صادقی در کرمانشاه افزود: ظرف مدت یک سال کاری بی نظیر با راه اندازی ۸ رشته تخصصی و لوکس پزشکی در استان شامل ارتوپدی انجام شد و رشته های پوست، پزشکی هسته‌ای، گوش و حلق و بینی و رادیوتراپی نیز در دست انجام است.

رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در کرمانشاه گسترش می‌یابد

وی راه اندازی و گسترش رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را از برنامه های آینده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برشمرد و گفت: متاسفانه تاکنون از ظرفیت مشارکت های مردمی و خیران و سازمان های مردم نهاد استان برای امر درمان و پزشکی استفاده نشده و امسال قصد داریم در این زمینه به موفقیت برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه بیان کرد: موقع شروع به کار تنها ۳۳۰ هیئت علمی در این دانشگاه داشتیم در حالیکه همدان ۴۳۰ عضو هیئت علمی داشت و راه اندازی ۹ دستگاه سی. تی. اسکن در استان از مهمترین برنامه های ما است و هر دستگاه برای ما ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و بزودی سی. تی. اسکن  بیمارستان امام خمینی(ره)، سرپل ذهاب و سنقروکلیایی افتتاح خواهد شد.

دکتر کریم با اشاره به کمبود نیروی متخصص در استان افزود: زمانیکه کار را تحویل گرفتم گویی کرمانشاه زندان بود و پزشکان فقط قصد داشتند از این استان فرار کنند اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

وی پیرامون مشکلات بیمارستان طالقانی کرمانشاه گفت: بیمارستان طالقانی از جمله بیمارستان هایی است که مشکلات فراوانی دارد و عملیات احداث اتاق عمل آن ۵ سال پیش با کمک بانک جهانی  انجام و نیمه کاره رها شد و وضعیت آن طوری بود که باید تخریب می شد.

دکتر کریم ادامه داد: آسانسو‌ر بیمارستان طالقانی وضعیت بسیار بدی داشت بگونه ای که اگر بیماری برای انتقال به اتاق عمل مجبور به استفاده از آسانسور می شد عملاً امکان آن وجود نداشت و تنها یک نفر می توانست وارد آسانسور شود و یک سال برای رفع مشکل آسانسور بیمارستان طالقانی وقت گذاشتم.

مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی امام رضا(ع) در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

وی بیان کرد: اتاق عمل بیمارستان طالقانی با داشتن رشته های ارتوپدی، مغز و اعصاب و سایر جراحی های مورد نیاز اردیبهشت و یا خرداد امسال راه اندازی می شود و یکی از مجهزترین و بهترین اتاق عمل ها خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اورژانس بیمارستان طالقانی نیز غیراستاندارد و نامناسب است لذا به عنوان یکی از اولویت های دانشگاه، احداث اورژانس این بیمارستان  با بیش از ۲۰۰۰ مترم مربع مساحت در دستور کار قرار دارد.

دکتر کریم احداث اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) را از دیگر اولویت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برشمرد و افزود: بیمارستان سوختگی با حدود ۹۰ درصد پیشرفت در حال احداث است و تلاش ما این است که تا شهریور ماه افتتاح شود و کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) نیز خرداد افتتاح می شود.

وی کمبود تخت برای بیماران سرطانی در استان کرمانشاه را از بزرگترین مشکلات عنوان و تصریح کرد: ما وزارتخانه را مجاب کردیم تا دستگاه رادیوتراپی را به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به استان اختصاص دهند و اریبهشت یا خرداد امسال نیز راه اندازی می شود.

دکتر کریم از راه اندازی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی امام رضا(ع) در کرمانشاه خبر داد و‌گفت: این پروژه ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد و بنا بر این است ساختمانی ۴ طبقه شامل ۱۰۰ تخت و مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی و بستری احداث شود.

تمام جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بهداشت قرار می‌گیرد

وی اما پیرامون بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: ۲۵ میلیارد تومان هزینه برای پروژه های این بیمارستان نیاز داریم و بزودی رشته تخصصی پوست در این مرکز درمانی راه اندازی می شود.

دکتر کریم احداث کلینیک ۲۵۰۰ متری معتضدی، کلینیک ۲۰۰۰ متری در بلوار بهشتی را از جمله برنامه های دیگر عنوان کرد و افزود: سال گذشته مجوز احداث ۱۰ هزار و ۷۰۰  متر مربع را گرفتیم و برنامه ما تجهیز تمام شهرستان های استان به کلینیک طی سال جاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بلوک های زایمانی مدرن  در تمام زایشگاه های استان ایجاد می‌شود.

دکتر کریم گفت: ۴۲ تخت آی. سی. یو را در استان راه اندازی کردیم و امسال تعداد تخت های آی. سی. یو به ۱۱۰ تخت افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تمام جمعیت استان کرمانشاه امسال تحت پوشش بهداشت قرار می گیرند، افزود: احداث چندین پایگاه بهداشت و مجتمع سلامت از برنامه‌های ما در استان است و برای شروع عملیات احداث نیاز به معافیت از پرداخت عوارض و پذیره و کمک شورا داریم.

احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی از ضرورت‌های شهر کرمانشاه است

دکتر کریم بیان کرد: در فاز نخست ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی دریافت کردیم و اکنون در برخی مناطق مشکل زمین داریم.

وی احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را از ضرورت های شهر  دانست و ‌گفت: با احداث مجتمع دانشگاهی پای افراد بسیاری به استان باز خواهد شد که به شدت به دنبال آن هستم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با موافقت وزارتخانه برای مشهد، شیراز و کرمانشاه ۴ هزار تخت بیمارستانی مصوب شده که سهم استان کرمانشاه ۱۵۰۰ تخت می‌باشد

این مسئول خواستار مساعدت وهمراهی شورای شهر و شهرداری کرمانشاه برای اجرای پروژه های دانشگاه علوم پزشکی شد و اظهار کرد: آقای شهپرست به نمایندگی از شورا در کمیسیون بهداشت ما حضور داشته باشد.

وی اما همچنین بیان کرد: تمام بیمارستان های استان کرمانشاه مجهز به بی خطرساز هستند و امحا پسماند انجام می شود و موظف اند که زباله ها را بی‌خطر و عادی کنند اما نظارت بر مطب ها بر عهده سازمان نظام پزشکی است و موارد تخلف به تعزیرات معرفی می شوند.

مرکز سل مقاوم به درمان در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

دکتر کریم ارتقا کیفیت و کمیت خدمات درمانی در استان کرمانشاه را محور کار خود عنوان کرد و گفت: نباید از من انتظار معجزه داشت و رسیدن به ایده آل و مطلوب نیازمند زمان و حوصله است و شورا نیز باید به عنوان نمایندگان مردم در کار ما دخالت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اما راه اندازی مرکز مدیریت بحران در بحث آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد و‌گفت: متاسفانه در بحث مبتلایان به ایدز و سل مقاوم به درمان وضعیت فوق العاده بدی داریم.

وی از راه اندازی مرکز سل مقاوم به درمان در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه خبر داد و افزود: متاسفانه بیشتر، بیماران مبتلا به اچ. آی. وی هستند که سل مقاوم به درمان می گیرند و داروهای این مبتلایان نیز فوق العاده گران قیمت است و ۱۲ ماه باید بیمار مبتلا به سل مقاوم به درمان به نوعی زندانی شود و درحال حاضر درمان آنها در شیراز و اصفهان انجام می شود.

دکتر کریم اما به تلاش های انجام شده پیرامون بازگرداندن مرکزیت درمان غرب کشور از همدان به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و‌ گفت: برای اینکه این امتیاز را از ما بگیرند از همه توان خودشان استفاده کردند  و به نوعی برای گرفتن حقمان وارد جنگ شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در نهایت وزارت کشور مجاب شد تا بر اساس شاخص ها، مرکزیت را امسال به کرمانشاه بسپارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار