کد خبر: ۲۰۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۵ 04 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، نام یک شهروند ایرانی در بزرگترین فساد مالی در عراق منتشر شده است. 2 رسانه غربی مدعی کشف بزرگترین پرونده فساد مالی در بخش نفت عراق شدند. براساس این ادعا، شماری از وزیران و مقامات ارشد عراق و یک شرکت نفتی مستقر در موناکو در مالکیت یک ایرانی در این پرونده بزرگ فساد مالی و رشوه در عراق دخالت داشتند.
فبرفاکس میدیا و هافینگتن پست این گزارش را درباره پرونده فساد مالی در بخش نفت عراق منتشر کرده اند. نام افرادی چون حسین شهرستانی وزیر آموزش عالی و وزیر سابق نفت و معاون سابق نخست وزیر در امور انرژی، عبدالکریم العیبی وزیر نفت در دولت سابق، ضیاء جعفر الموسوی و کفاح نعمان مدیران شرکت نفت جنوب و عدی القرشی یکی از مقامات ارشد شرکت نفت جنوب عراق در این پرونده فساد مالی آمده است.
همچنین نام باسل جراح به عنوان حلقه اتصال میان مقامات ارشد عراقی و شرکت نفتی "unaoil" در موناکو مطرح شده است. این شرکت نفتی به مالکیت یک ایرانی به نام "الف - ع" و مقر آن در موناکو است.
براساس ادعای این نشریات غربی، نقش این شرکت، تماس با شرکت های بزرگ نفتی جهان و تضمین برنده شدن آنها در پروژه های نفتی در عراق است. باسل جراح یک شهروند عراقی مقیم خارج از عراق است.
عصر ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار