رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به برگزاری جشن سلام در 27 فروردین گفت: پنجمین جشنواره سلام با حضور مسئولان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 08 April 2015

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به برگزاری جشن "سلام " در پارک آب و آتش اظهار داشت: یکی از مهمترین کارکردهای اجتماعی نوروز ایجاد فرصتی برای صلح رحم و تجدید دیدار و انتقال فرهنگی است که در جامعه کنونی به دلیل توسعه شهرنشینی، کاهش ارتباطات اجتماعی، افزایش مهاجرت، تسهیل دسترسی به تکنولوژی و تغییر سبک زندگی رنگ و بوی گذشته را ندارد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که نوروز زمینه لازم را برای تقویت هویت فرهنگی، ترویج اخلاق اجتماعی، ارتقای شادی، نشاط اجتماعی و همدلی بیشتر بین مردم را فراهم می‌کند، لذا در همین راستا ایجاب می‌کند که شادی‌های گروهی در چارچوب مقررات جاری کشور خلق شود.

موسوی چلک بیان داشت:‌به همین دلیل پنجمین جشن سلام مازندرانی‌ها با رویکرد اجتماعی و با این شعار که «آری، آری شاد بودن به همین آسانی است»‌، در روز پنجشنبه 27 فروردین ماه از ساعت 16 در پارک آب و آتش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، بنیاد هم‌اندیشی تبری، همیاران پارپیرار، منطقه فرهنگی و گردشی عباس‌آباد و تمامی انجمن‌های فرهنگی هنری مردم مازندران برگزار می‌شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطر ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که در این جشن برگزار می‌شود عبارتند از دیدار نوروزی ، بازی‌های محلی و مرغنه جنگی، نوروزخانی و نقالی.

موسوی چلک در پایان تاکید کرد: که شادی حق ماست و امروزه به دلیل تحمیل استرس‌های بیشتر ناشی از سبک زندگی کنونی، شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه بیش از گذشته باید فرصت‌های شادی‌های سالم را فراهم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Ebi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
چرا دروغ میگید این جشن کنسل شد و با حضور پلیس از گرفتن این جشن جلوگیری شد خواهشن اخبار درست بنویسید و پی گیری کنید چرا برگزار نشد من جز کسانی بودم که با دعوت نامه به اونجا رفته بودم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار