مدیر موزه رضا عباسی پایتخت در واکنش به شایعات اخیر درباره نگهداری آثار جعلی در این موزه گفت: این سخنان توهمات واهی و بی اساس است و هیچ اثر جعلی در این موزه نگهداری نمی شود.
کد خبر: ۱۹۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 12 March 2016
صنایع دستی و گردشگری استان تهران، شهرام حیدرآبادیان افزود: پس از ادعای منتقد خارج نشین در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در مورد جعل آثار هنری به وسیله آیدین آغداشلو هنرمند معاصر و مدیریت موزه رضا عباسی در بین سال های 1358-1355 این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با اطمینان کامل از دروغ بودن این ادعا برای رفع هر گونه شبهه از اذهان جامعه هنری و افکار عمومی، تیم رسمی کارشناسی سازمان میراث فرهنگی متشکل از آقایان زاهدی، قره خانی، دکتر سمسار و دکتر کلانتری، 16 اثر هنری اعلام شده را مورد بررسی و کارشناسی قرار دادند و در نهایت بر اصل بودن این آثار ارزشمند صحه گذاشتند.

حیدرآبادیان با رد سخنان نقل شده از سوی وی در خصوص تایید ادعای منتقد خارج نشین در فضای مجازی گفت: خدمات آیدین آغداشلو به جامعه هنری بر هیچ کس پوشیده نیست و دور از انصاف است که بخواهیم تهمت های یک منتقد خارج نشین را که ممکن است به دلیل عقده های شخصی یا مشکلات روحی در خصوص آغداشلو بیان شده را باور کرده یا باز نشر دهیم.

براساس این گزارش در روزهای اخیر یک منتقد خارج نشین در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مدعی شده که آیدین آغداشلو هنرمند نقاش و گرافیست پیش از انقلاب آثار جعلی را به هنگام مرمت و قطعه بندی، جایگزین آثار هنری اصلی کرده و سپس این 16 اثر را به موزه نگارستان و بعد به موزه رضا عباسی منتقل کرده است.

آیدین آغداشلو هنرمند نقاش و گرافیست متولد 1319، کار طراحی، گرافیک، و نقاشی را از نوجوانی آغاز کرد و در همان جوانی تصویرگر کتاب های درسی ایران، مجلات، و مؤسسه های خصوصی شد. وی از دست اندرکاران راه اندازی موزه هنرهای معاصر تهران و موزه رضا عباسی بود که سرپرستی این موزه را نیز مدتی در دست داشت.

موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان رضا عباسی نام گذاری شد.

این موزه شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن سیزده هجری است که در سه تالار؛ تالار پیش از اسلام، تالار هنرهای اسلامی، تالار نگارگری و تالار خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار