رشادت و ایثار میلیون‌ها جوان ایرانی در دوران دفاع مقدس نه تنها بر ایرانیان، بلکه بر تمامی مردم جهان پوشیده نیست. آنها با شجاعت و دلیری، کیلومترها آن طرف از شهر و دیارشان در مناطق جنگ زده حضور پیداکردند و در برابر باطل جنگیدند.
کد خبر: ۱۹۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 06 March 2016
به گزارش تابناک یزد،رشادت و ایثار میلیون‌ها جوان ایرانی در دوران دفاع مقدس نه تنها بر ایرانیان، بلکه بر تمامی مردم جهان پوشیده نیست. آنها با شجاعت و دلیری، کیلومترها آن طرف از شهر و دیارشان در مناطق جنگ زده حضور پیداکردند و در برابر باطل جنگیدند. آرامش امروز من و شما اثبات ازخودگذشتگی‌های میلیون‌ها زائر آسمانی است. آرامشی که برای نسل امروز کم کم تبدیل به یک عادت شده است؛ عادتی از جنس فراموشی.
در سال‌های اخیر برای یادآوری و فراموش‌نشدن حماسه تاریخی بزرگمردان کشورمان در دوران دفاع مقدس، برنامه‌هایی از جمله برگزاری اردوهای «راهیان نور» در دستور کار قرار گرفته است.
این اردوها هرسال با استقبال گرم اقشار مختلف مردم از جمله دانشجویان و دانش آموزان سراسر کشور برگزار می‌شود.
با این حال امسال در یزد نیمی از دانش‌آموزان و یک سوم دانشجویان متقاضی شرکت در اردوهای راهیان نور موفق به شرکت در این اردوها نشده اند و دلیل آن هم به گفته مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر استان «کمبود اعتبار» و «حمایت نکردن مسئولان از برگزاری این اردوها» بوده است.

سهمیه استان یزد
«حبیب‌الله سیف‌الدینی» مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر استان یزد در گفت‌وگویی با همشهری عنوان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش، اعزام یک میلیون دانش آموز به اردوهای راهیان نور را در دستور کار قرار داد که سهم استان یزد از این اعزام‌ها امسال 12‌هزار و 500 دانش آموز بود.
سیف الدینی گفت: اما به علت کمبود اعتبار و حمایت نکردن مسئولان استان برای برگزاری این اردوها، کمتر از نیمی از دانش آموزان متقاضی موفق به شرکت در آن شده اند.
وی اظهار امیدواری کرد با همت و پشتکاری مسئولان به ویژه استاندار یزد، همه دانش‌آموزان مشتاق زیارت یادمان‌های مقدس شهدا و حضور در مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور بتوانند به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

اعزام دوسوم دانشجویان
مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر در ادامه از ثبت نام 3 هزار دانشجو از 100 هزار دانشجوی مراکز دانشگاهی استان برای شرکت در اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: متاسفانه در این حوزه نیز سهمیه استان برای اعزام به اردوهای راهیان نور محقق نشده است و از این 3 هزار نفر تا الان فقط 2 هزار نفر اعزام شده اند. سیف الدینی گفت: بقیه دانشجویان به دلیل وجود مشکلات مالی و حمایت نکردن مسئولان استان هنوز اعزام نشده اند. وی بر ضرورت همکاری دانشگاه‌ها با سپاه الغدیر برای تامین هزینه‌های سفر با تعیین سهم مشترک بین سپاه و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

بازدید 3 روزه و برنامه ها
مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر یزد اشاره ای هم به دانش‌آموزان اعزام شده و دانشجویان در حال اعزام کرد و گفت: اعزام دانش‌آموزان در روزهای ابتدایی اسفندماه انجام شده و دانشجویان هم تا 25 اسفند در 4 مرحله اعزام می‌شوند.
سیف الدینی در مورد محل‌های بازدید اظهار کرد: دانشجویان به مدت 3 روز کامل از مناطق عملیاتی جنوب شامل یادمان‌های فتح‌المبین، فکه، چزابه، دهلاویه، هویزه، طلاییه، منطقه عملیاتی شهدای شلمچه، منطقه عملیاتی والفجر 8 و مسجد جامع خرمشهر بازدید خواهند کرد.
سیف الدینی گفت: دانشجویان در این بازدیدها از روایات راویان پیشکسوت مناطق جنگی بهره مند می‌شوند. همچنین بسته‌های فرهنگی تهیه‌شده به همت بسیج دانشجویی به آنها اهدا خواهد شد.
وی افزود: دانشجویان همچنین یک شب را در نمایش رزمی فرهنگی مردان آسمانی در خوزستان حضور پیدا می‌کنند و از معراج شهدای خوزستان نیز دیدن خواهند کرد.
سیف‌الدینی همچنین با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره‌های فرهنگی «ققنوس»، «باروت خیس» و «رهایی» در مناطق عملیاتی در اواخر اسفندماه، از حضور دانشجویان یزدی در مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها خبر داد.

مسئولان استان بی‌توجه نباشند
مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر یزد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمان حضور در مناطق جنگی و بازدید از منطقه عملیاتی فتح المبین، بیان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور حرکت بابرکتی است که مسئولان باید برای برگزاری آن تلاش کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان استان با این رویکرد، توجه ویژه‌ای به برگزاری اردوهای راهیان نور معطوف کنند.

اهمیت اردوهای راهیان نور
مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر یزد درباره اهمیت برگزاری اردوهای «راهیان نور» به همشهری یزد گفت: این اردوها یک حرکت بزرگ فرهنگی در کشور است که بازخورد خوبی در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه داشته است. «حبیب‌الله سیف‌الدینی» ادامه داد: برگزاری این اردوها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوان‌ها، نوجوان‌ها و همچنین حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری است. وی اظهار کرد: در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برای ارتباط بیشتر نسل نوجوان و جوان با مفاهیم دفاع مقدس و دستاوردهای آن، به اعزام آنها به اردوهای راهیان نور اقدام شده است تا نسل جدید به‌عنوان نسل مدافع و حافظ دستاوردهای نسل مجاهد، گام‌های محکمی بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار