رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم کمبود آب را یکی از مشکلات اساسی اغلب روستاهای استان قم دانست و گفت: امیدواریم با اجرای طرح آبرسانی از سرشاخه‌های دز این مشکلات برطرف شود.
کد خبر: ۱۸۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 17 February 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از شرکت آب و فاضلاب روستایی قم، سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم و علیجان صادق‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از مجتمع‌های آبرسانی علی آباد نیزار و ونارچ بازدید کردند.

رضوی در بازدید از روند پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه، اظهار داشت: کمبود آب یکی از مشکلات اساسی اغلب روستاهای استان است.

وی تسریع در پروژه‌های آبرسانی در روستاها به خصوص بخش کهک و دهستان نیزار را خواستار شد و افزود: امیدواریم با تلاش‌هایی که شرکت آبفا روستایی در جهت رفع مشکل کمبود آب روستاهای قم انجام می‌دهد مشکل تأمین آب همه آن‌ها نیز رفع گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم، طرح آبرسانی از سرشاخه‌های دز را حائز اهمیت دانست و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات مردم به زودی برطرف شود.

مشکل آبرسانی به ۳ روستای بخش سلفچگان برطرف می‌شود

علیجان صادق‌پور نیز در این بازدید گفت: در دو سال گذشته شرکت آبفا روستایی با مطالعه و اجرای پروژه‌های آبرسانی در روستاها خدمات بسیار خوبی به مردم شریف استان قم ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستاهای مجتمع علی آباد نیزار، چاله گنبد بخش سلفچگان بیش از ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: با اجرای این طرح مشکل آبرسانی به ۳ روستای این بخش برطرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: این طرح دارای ۱۳ هزار و هشتصد متر خط انتقال از جنس لوله‌های چدن نشکن و ۴ باب مخزن مکش، پمپاژ و ذخیره با حجم کلی ۹۶۰ متر مکعب است.

وی تصریح کرد: اعتبار این پروژه بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است که از بنیاد برکت تأمین می‌شود.

صادق‌پور، جمعیت ابتدای طرح را هزار و ششصد و پنجاه نفر دانست و ادامه داد: جمعیت انتهای طرح ۳ هزار و هفتصد نفر پیش بینی شده است که این جمعیت باید اصلاح الگوی مصرف را رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: پروژه آب‌رسانی روستای ونارچ هم که از سرشاخه‌های دز تأمین آب می‌شود با پیشرفت بسیار مناسبی در حال اتمام است و با اجرای آن روستای مذکور از آب مطلوب و پایدارتری برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان قم اظهار داشت: پروژه مذکور با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال که از محل اعتبارات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تأمین شده است.

وی افزود: این پروژه شامل اجرای حدود ۱۰ کیلومتر خط انتقال و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ با دبی ۱۵ لیتر در ثانیه می‌باشد.

صادق‌پور جمعیت بهره‌بردار پیش بینی شده در ابتدای طرح را هزار و ۵۰۰ نفر و در پایان طرح که سال ۱۴۱۸ می‌باشد را ۲ هزار و چهارصد نفر بیان و اعلام کرد: وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستاها است و خوشبختانه طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ پروژه‌های بسیار مهمی در استان اجرا شد که بخش بزرگی از مشکلات آب روستاها را مرتفع ساخت از جمله آن‌ها مجتمع آبرسانی شهدای بخش کهک، فاز ۳ مجتمع آبرسانی روستاهای بخش سلفچگان که تعدادی از روستاهای این دو بخش را شامل می‌گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار