طی مراسمی وبا حضور مسئولین و مردم شهرستان محمودآباد از سه اختراع ناخدا "روزبه نخستین" نابغهعلوم دریایی کشور رونمایی شد.
کد خبر: ۱۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 14 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،سه اختراع ناخدا "روزبه نخستین" مخترع علوم دریایی و عضو بنیاد ملّی نخبگان امروز در محمودآباد رونمایی شد.

"روزبه نخستین" پس از رونمایی از سه اختراع و ابداع جدید خود گفت: این وسایل تاکنون توسط شرکت کشتی‌رانی و سکوهای نفتی آمریکا و از کشورهای اروپایی به ویژه نروژ خریداری می شد که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی این نیاز داخلی بومی‌سازی شده و نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی ضمن قدردانی از شرکت ملی حفاری ایران به موجب حمایت‌هایش از تولیدات داخلی اظهار کرد: ایرانی ها توانایی و هوش استعداد لازم در ساخت تجهیزات علوم دریایی و ایمنی آتش نشانی و ملزومات صنعت نفت را دارد و در حال حاضر کشور از نظر کالاهای ایمنی، امداد و شبیه سازهای آموزشی صنایع نفت گاز پتروشیمی و علوم دریایی بی نیاز شده است.

پله اتصال کشتی به اسکله در هوای طوفانی سفارش شرکت ملی پایانه های نفتی خارک و سیمیلاتور آموزشی ژیروسکپی مخصوص آموزش خلبانان، چتر بازان و تکاوران و دستگاه جابجایی افراد در کشتی و سکوهای نفتیMANBASKETسه اختراع ناخدا روزبه نخستین است.

دستگاه شبیه ساز ژیرسکوپی مخصوص آموزش خلبانان و کمک خلبانان و چتربازان نظامی و غیر نظامی است و برای ارتقای آمادگی جسمی و روحی خلبانان و چتربازان کارکرد دارد.

پله اتصال کشتی به اسکله نیز می‌تواند در هنگام جذر و مد تخلیه و بارگیری شناورها در عملیات جابجایی سوخت و بار به ویژه هنگام هوای طوفانی کارکرد داشته و این پله اتصال شناور به اسکله نفتی در جزیره خارک مورد استفاده دریانوردان قرار می‌گیرد.

این اختراعات و ابداعات به شماره ثبت 80526 مورخ 23/6/92 در اداره سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده و همچنین موفق به اخذ گواهینامهISO 9001از موسسه رده بندی کنترل و کیفیتGSAکاندا و همچنین تائیده اداره کل بنادر و کشتیرانی مازندران و گلستان شده است.

ناخدا روزبه نخستین با ابداع 73 اختراع بهترین مخترع سال 2007 از طرف فدراسیون جهانی مخترعین انتخاب شده و همچنین وی برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی کشور بوده که تا کنون در مراکز آموزشی ایمنی آتش نشانی علوم دریایی کشور از جمله چابهار، دانشگاه آزاد اسلامی خارک، علوم دریایی صنعت نفت و نفتکش محمودآباد، موسسه آموزشی علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش نوشهر و هنرستان ها و مراکز آموزش شیلات تدریس و اقدام به ساخت شبیه سازهای گوناگون جهت تدریس و آموزش افسران و دانشجویان کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار