معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: چهار درصد از کل تولیدات دامی کشور مربوط به این استان است.
کد خبر: ۱۸۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 14 February 2016
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: چهار درصد از کل تولیدات دامی کشور مربوط به این استان است.

بهرام خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از ذخیره یک هزار و 800 تنی مرغ و 120 تنی گوشت قرمز خبر داد و اظهار داشت: استان کرمانشاه چهار درصد از تولیدات دامی کشور را به خود اختصاص داده است که برای افزایش این رقم به 10 درصد تلاش می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه 60 درصد از جمعیت دامی استان مربوط به دام سبک است عنوان کرد: هم اکنون 4.6 میلیون واحد دامی در استان کرمانشاه وجود دارد.

خانی پیرامون تولیدات دامی استان کرمانشاه افزود: میزان تولید گوشت قرمز 36 هزار تن، مرغ 63 هزار تن، شیر خام 330 هزار تن، تخم مرغ 10 هزار و 500 تن و عسل دو هزار و 600 تن در سال است.

وی با اشاره به اینکه از شهریور ماه سال گذشته تاکنون بیش از 448 هزار رأس گوسفند به دیگر استان‌ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است، گفت: تولید گوشت قرمز در استان کرمانشاه بیش از نیاز بوده و مابقی به صورت دام زنده صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: بیشترین صادرات دام زنده مربوط به کشور کویت است با توجه به اینکه کیفیت مطلوب گوشت گوسفند از نژاد سنجابی به عنوان برند در کشورهای واردکننده تبدیل شده است.

وی از صادرات مرغ مازاد بر نیاز استان کرمانشاه در فصول گرم به استان‌های خوزستان و بوشهر خبر داد و بیان کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان کرمانشاه برای هر نفر در سال 27 کیلوگرم است.

خانی با بیان اینکه در استان کرمانشاه هفت هزار تن تخم مرغ کمتر از نیاز بازار تولید می‌شود، افزود: در برنامه ششم توسعه افزایش واحدهای تولیدکننده تخم مرغ مورد توجه است که با افزایش مصرف در فصل سرد و صادرات آن قیمت این محصول افزایش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: قیمت 450 تومانی برای هر عدد تخم مرغ بالا نیست و تازه به قیمت واقعی خود رسیده است اما در فصل تابستان این قیمت کاهش می‌یابد.

خانی با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف شیر خام در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری افزود: این سرانه در استان برای هر نفر 100 کیلوگرم بوده در حالیکه میانگین کشوری 95 کیلو گرم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار