فرماندار نکا
فرماندار نکا با اشاره به کشت گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی شهرستان، گفت: این شهرستان ۵۰ درصد از کشت گیاهان دارویی مازندران را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۷۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 03 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، جعفر احمدی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌ها ی کشاورزی نکا با اشاره به محورکشاورزی کشور بیان کرد: خوشبختانه مازندران با رشد روز افزون در بخش کشاورزی به‌عنوان محور کشاورزی کشور قلمداد می‌شود به طوری که ۲۴ درصد ارزش افزوده داخلی استان به این حوزه اختصاص داده شد.

وی افزود: ۲۰ درصد از شاغلین مازندران در بخش کشاورزی که این آماردر شهرستان نکا به ۴۰ درصد افزایش یافت ودر واقع این مقدار و روند صعودی بستر اشتغال پایدار را برای مردم شرق مازندران فراهم می‌کند.

فرماندار نکا با اشاره به کشت ۵۰ درصد از گیاهان دارویی درمناطق کوهستانی شهرستان تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد و برخورداری از خاک حاصلخیز و همچنین همت بلند مردم منطقه ۵۰ درصد از گیاهان دارویی در روستاهای بلادست شهرستان نکا کشت می‌شود که همین امر سبب رتبه اول شهرستان در بحث گیاهان دارویی شد.

به گفته احمدی ۲۰ درصد از حوزه کشاورزی به کشت گندم و جو در شهرستان اختصاص داشته و مابقی در حوزه مرکبات، اراضی باغی شیب‌دار و کشت برنج است.

این مسئول با اشاره به ۱۰هزار هکتار از باغات و اراضی شیب‌دار نکا اذعان داشت: خوشبختانه با نگاه ویژه دولت به بخش توسعه اراضی شیب‌دار و باغات شهرستان دو میلیارد تومان بلا عوض به این حوزه اختصاص داده شد تا باغات خود را به آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار مجهز کنند دراین راستا تاکنون سه هزار و ۶۰۰ متر آر باغات واراضی شیب‌دار شهرستان مجهز به این امر شدند.

وی اضافه کرد: جهت افزایش راندمان تولید و بهره وری در محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با مساعدت دولت مردان به دنبال افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان هستند تا از این طریق بتوانند فرصت‌های اقتصادی را برای این قشر فراهم کنند.

فرماندار نکا با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: امام راحل با بنا نهادن حکومت اسلامی مبتنی بر جمهوریت سرمایه عظیمی همچون انقلاب را از خود به یادگار گذاشت که هم اکنون بعد از گذشت ۳۷ سال از بهار آزادی نظام جمهوری اسلامی ایران این انقلاب به‌عنوان نقطه عطفی در جهان درخشان است.

احمدی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها امید را در مردم زنده کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های ارزنده دولتمردان برجام به فرجام رسید و این امر به خودی خود لغو تحریم‌ها را رقم زد که در واقع نوید بخش امید تازه در درون مردم است تا بتوانند همچنان گذشته درآینده نزدیک رشد وتوسعه عمرانی وآبادی کشور را رقم زنند.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در نکا افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی نکا نیز با اشاره به جذب بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان خبر داد و  چهار پروژه کشاورزی بااعتبار ۴۴ میلیارد ریال درایام الله دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی طاهری پروژه‌های عمرانی متعدد در حوزه کشاورزی شامل آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار، مکانیزاسیون، شن‌ریزی و بازسازی جاده‌های بین مزارع ازجمله تأکیدات وتوجهات دولت و وزارت جهاد کشاورزی در دو سال اخیر دانست که خوشبختانه تاکنون توانسته به‌خوبی توسعه در بخش کشاورزی را رقم زند.

مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی اظهار کرد: در سال ۹۳ و ۹۴ بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بحث افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در نظر گرفته شد که خوشبختانه در هر دو سال ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب‌شده است.

به گفته طاهری در بحث احداث باغات در اراضی شیب‌دار طی سال ۹۳ و ۹۴ بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که خوشبختانه بخشی از کارها انجام وبخشی دیگر در حال اجرا است.

وی افزود: در حوزه توزیع کود شیمیایی یارانه دار در سال جاری بیش از شش هزار تن کود شیمیایی یارانه دار توسط کارگزاران خریداری و به کشاورزان تحویل داده شد.

توزیع ۱۱ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در نکا

این مسئول با اشاره به توزیع سوخت کشاورزی در بین کشاورزان تصریح کرد: در بخش سوخت کشاورزی هم بیش از ۱۱ و نیم میلیون لیتر در سال ۹۴ در بین کشاورزان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی نکا بابیان اینکه بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در بخش اجرای آبیاری قطره‌ای اختصاص داده شد، گفت: به ازای هر هکتار ۶ و نیم میلیون تومان اعتبارات بلاعوض در حوزه آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای به کشاورزان اختصاص داده شد و همچنین در طی سه روز آینده ۵ میلیارد ریال دیگر تخصیص وجذب می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۶۰ هکتار از پروژه آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار در حال انجام است که ۸۵ درصد از اعتبارات بلاعوض و ۱۵ درصد باقی‌مانده از محل مشارکت‌های کشاورزان تأمین می‌شود.

طاهری توسعه نوین شبکه‌های فشار آب را ازجمله مهم‌ترین هدف در بخش کشاورزی دانست چراکه آب به‌عنوان مهم‌ترین عامل تولید در برنامه‌های کشاورزی محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به ۱۰ هزار هکتار از اراضی باغی شهرستان نکا گفت: با برنامه‌ریزی‌های مدون کشاورزی به دنبال تجهیز ده هزار هکتار از اراضی باغی شهرستان نکا هستیم لذا باغداران جهت تأمین و تجهیز آبیاری قطره‌ای باغات خود باید ارتباط بیشتری با جهاد کشاورزی داشته باشند.

طاهری با اشاره به احداث جاده بین مزارع در روستای اسماعیل آقا محله نکا خاطرنشان کرد: پروژه احداث جاده بین مزارع به طول دو کیلومتر بااعتبار ۶۰۰ میلیون ریال در چهار روستا شهرستان نکا با مشارکت روستاییان انجام شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار