2 مرحله در روز تا پایان نوروز اجرا می‌شود
این روزها در نوروز همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۴۵ و ۱۷ تا ۱۷:۴۵ برنامه نقالی و شاهنامه‌خوانی در آرامگاه حکیم توس، با شکوه خاصی اجرا می‌‌شود.
کد خبر: ۱۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 28 March 2015
نقالی و شاهنامه خوانی در آرامگاه فردوسی

به گزارش تابناک خراسان رضوی، مدیر مجموعه آرامگاه فردوسی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مسافران و گردشگران بیان کرد: خوشبختانه طبق تمهیدات پیش‌بینی شده برای نوروز، همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۴۵ و ۱۷ تا ۱۷:۴۵ برنامه نقالی و شاهنامه‌خوانی اجرا می‌‌شود.
علی اصغر پاکدل با ارائه گزارشی از میزان بازدیدکنندگان از آرامگاه فردوسی و بنای هارونیه اظهار داشت: خوشبختانه بازدیدهای صورت گرفته از آرامگاه فردوسی و هارونیه نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
 وی افزود: در مجموع تعداد بازدیدکنندگان از مجموعه آرامگاه فردوسی و  هارونیه در هفته اول تعطیلات نوروز ۹۴، ۵۱ هزار و ۵۸۹ نفر بوده است که این عدد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۲ هزار و ۳۲۸ نفر بوده است.
پاکدل افزود: تاکنون بیشترین آمار بازدیدکننده از این دو مجموعه در روز چهارم فروردین به ثبت رسیده است که عدد ۸ هزار و ۸۵۰ نفر در این روز به چشم می‌خورد.
وی همچنین از زیباسازی پیرامون آرامگاه فردوسی خبر داد و گفت: نصب ۱۲ دکل با شعله لامپ دو طرفه برای روشنایی مسیر جلوخان آرامگاه، پیش‌بینی پارکینگ برای هارونیه و تسطیح و آماده‌سازی بستر پارکینگ ضلع شرقی بلوار پردیس به میزان یک هکتار با ظرفیت پارک هزار خودرو و ۵۰کامیون، استقرار پنج راهنما ویژه در داخل مجموعه و بنای تاریخی هارونیه، کاشت بیش از ۴۰ هزار نوع گل، تنها بخشی از فعالیت‌های انجام شده در قبل از نوروز و حین آن برای استقبال از مسافران و گردشگران این دو مجموعه ارزشمند بوده است.
شایان ذکر است آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.این بنای یادمان توسط هوشنگ سیحون بر پایهٔ طرح پیشین آن توسط حسین لرزاده با کمی تغییرات در ابعاد و اندازه و تزئینات، طراحی و بازسازی شد.ساختمان کنونی آرامگاه در سال ۱۳۱۳ هم‌زمان با آیین‌های هزاره فردوسی گشایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار