شهردار تهران گفت: نمایشگاه کتاب سال آینده با هماهنگی‌های صورت گرفته در مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 18 January 2016
محمدباقر قالیباف در برگزاری جشنواره یاد یار مهربان که با حضور 1200 نفر از معلمان و مدیران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد،‌ اظهار داشت: بنده هفته گذشته نیز در جمع معلمان و مدیران برای مدرسه آماده حضور داشتم و این هفته نیز برای جشن یاد یار مهربان، حضور پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: بنده با تمام وجود باور دارم که اگر یک روز ما مسئولین، یک تصمیم را بگیریم و آن، این باشد که برای یک دهه همه فراز و نشیب‌ها و مشکلات در کشور را متمرکز به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی کنیم، می‌توان بخشی از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: برای این دو مجموعه باید برنامه‌ مشخصی داشته باشیم و در یک جهش بزرگ در کشور تحقق پیشرفت و عدالت رخ می‌دهد.

قالیباف افزود: با تمامی مشکلات موجود، سرمایه‌‌گذاری در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی می‌تواند در آینده برای رفع مشکلات جامعه تأثیرگذار باشد و با این اقدام کشور را رو به پیشرفت می‌بریم و از چالش‌های موجود خارج می‌شویم.

شهردار تهران با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «چرا در کشور چنین تصمیمی برای سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش و آموزش عالی گرفته نمی‌شود؟»، گفت:‌ حتی 10 سال هم زمان زیادی برای یک سرمایه‌‌گذاری خوب نیست و به سهم خود باید برای این موضوع تلاش کنیم.

وی افزود: در جامعه ما نشان داده شده که هر وقت توجه به علم و اندیشه کرده‌ایم و تولید علم را سرلوحه خود قرار داده‌ایم مایه افتخار در دنیا شدیم ولی هر وقت به فراموشی سپرده شده است، مستبدین بر ما حاکم شدند.

قالیباف افزود: در بُعد اقتصادی امروز می‌بینیم اقتصادی که منبع محور و تکیه بر منابع طبیعی باشد،‌ اقتصاد تداوم‌داری نیست و باید اقتصاد دانش‌بنیان را مبنای کار خود قرار دهیم.

شهردار تهران گفت: بر اساس فرهنگ والایی که داریم به ما دیکته می‌کند که مسیر علم و دانش را طی کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در بهترین شرایط جمعیتی کشور به سر می‌بریم، گفت: 70 درصد جمعیت ما بین سنین 15 تا 60 سال هستند که باید از این منبع بزرگ انسانی استفاده کنیم و غفلت نکنیم تا فرصت‌های طلایی از دست برود.

وی افزود: امروز در جامعه ما در حوزه کتاب، کتابخوانی و چاپ و انتشار 800 میلیارد تومان هزینه می‌شود در شرایطی که 20 هزار میلیارد تومان برای واردات لوازم آرایشی اختصاص داده‌اند.

شهردار تهران گفت: در شورای اسلامی شهر تهران توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در کنار توجه به مسائل خدماتی و فنی در اولویت قرار دارد.

قالیباف به برگزاری جشنواره یاد یار مهربان اشاره کرد و گفت: قریب به 7 میلیون جلد کتاب در سال‌های گذشته برای نمایشگاه یاد یار مهربان توزیع شده است و در این سال‌ها به مجموع مدارس و دانشگاه‌ها تزریق شده است ولی اثر مطلوبی در کتابخوانی رخ نداده است و نهایتاً سال قبل دوستان طرحی را ارائه دادند که به دیگر مقاطع تحصیلی نیز متمرکز شویم و جشنواره یاد یار مهربان را اجرایی کنیم.

وی گفت: در تهران 370 کتابخانه عمومی و 70 کتابخانه شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و نهایتاً‌ به این جمع‌بندی رسیده‌ایم یک تغییر رویکرد جدی برای مصرف‌کننده کتاب داشته باشیم و در این جهت دانش آموزان مورد هدف قرار گرفتند.

وی افزود: بنابر این در مقاطع هفتم و هشتم امسال جشنواره یاد یار مهربان برگزار شد و در صورتی که نقاط ضعفی داشته باشد آن را مورد بازبینی قرار می‌دهیم.

قالیباف افزود: امید است در اجرا و پشتیبانی در طرح یاد یار مهربان چیزی کم نگذاریم و اساس این کار نیز بر دوش معلمان و مدیران در مدارس است.

شهردار تهران گفت: باید سرمایه‌گذاری بزرگی در حوزه مربوط به فرهنگ و کتابخوانی انجام شود.

وی به افتتاح باغ کتاب نیز اشاره کرد و گفت: باغ کتاب با بیش از 6 هزار متر مربع و با سازه‌ای مطابق با قرن 21 و در بهترین نقطه تهران در حال ساخت است و سرمایه‌گذاری سنگینی در این خصوص صورت گرفته است.

قالیباف گفت: امیدواریم بتوانیم مجموعه باغ کتاب را در بهار امسال افتتاح و تقدیم شهروندان کنیم.

شهردار تهران درباره افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب نیز اظهار داشت:‌ نمایشگاه شهر آفتاب قبل از عوارضی قم ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد و ساخت این مجموعه با تمامی زیرساخت‌های آن 6 سال به طول انجامیده است و امیدواریم سال آینده نمایشگاه کتاب را در مجموعه شهر آفتاب برگزار کنیم چرا که برگزاری این نمایشگاه در مکان‌های مختلف مشکلاتی را از لحاظ ترافیکی و غیره ایجاد کرده بود.

وی درباره واگذاری دو ورزشگاه امام رضا (ع) در منطقه 18 و شهید کاظمی در منطقه 19 به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: دوستان باشگاه‌ها به این توافق رسیده‌اند که کدام ورزشگاه را انتخاب کنند.

وی افزود: شهرداری تهران در راستای توسعه ورزش در جنوب شهر، این دو اقدام را انجام داده است.

در این جشنواره که با حضور کفاش معاون وزیر آموزش و پرورش،  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، از سایت یاد یار مهربان به آدرس www.yym.ir نیز رونمایی شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار