عملیات اجرایی ساخت یک باب هتل پنج ستاره، روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در اردکان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۱۵۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 31 December 2015

به گزارش تابناک یزد،این مجموعه با 70 هزار مترمربع زیربنا و با مجموع 250 واحد تجاری ، تفریحی و اقامتی در 12 طبقه ساخته می شود.

پیش بینی اولیه هزینه ساخت این بنا که از سوی بخش خصوصی انجام می شود دو هزار و 500میلیارد ریال اعلام شده و در مدت سه تا چهار سال ساخته می شود.
بازدید از بافت تاریخی، حضور در شورای اداری استان و بازدید از چند منطقه نمونه گردشگری از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان یزد است.
در حال حاضر پنج هتل 5 ستاره در استان کویری یزد در شهرستانهای اردکان ، یزد و میبد در حال ساخت است.
هم اکنون در استان یزد 70 هتل، هتل ـ آپارتمان و مهمانسرا با ظرفیت 1529 اتاق و 3839 تخت و 59 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال هستند .
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
استان یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار