استاندار خراسان رضوی از برگزاری بزرگداشت سه شاعر حکیم، در بهار ۹۴، در نیشابور و مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰ 18 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اعلام این خبر افزود: 25 فرودین ماه روز بزرگداشت عطار نیشابوری، 25 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی و 28 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت عُمَر خَیّام نیشابوری است.

وی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ، بیان کرد: اهمیت دادن به زبان فارسی و معرفی مفاخر ادبی، در سطح کشور و بین الملل، رشد ادب و زبان فارسی را در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت برای مفاخر استان با توجه به همجوار بودن با کشورهای همزبان همسایه، نقش مهمی در گسترش فراگیری و همزبانی ایفا می کند.

رشیدیان با اشاره به فراملی بودن این شاعران حکیم، تاکید کرد: بزرگداشت مفاخر را باید از مرزها بیرون برده و وارد عرصه بین المللی کنیم.

وی ابراز کرد: باید به ابعاد دیگر شخصیتی این مفاخر نیز پرادخته شود و آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری مشهد، دانشگاه ها و صدا و سیما برای معرفی این بزرگان نقش اساسی را ایفا می کنند.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از فعالیت های پژوهشی فرهنگی در قالب طرح رصد اظهار کرد: باید نسبت به مشکلات فرهنگی جامعه نگاه علمی داشته باشیم و پروژه رصد 1 توانسته است این موضوع را دست کم در سطح شهر مشهد محقق کند.

وی گفت: به نظر می رسد با سرمایه گذاری بیشتر در چنین پروژه هایی می توانیم بسیاری از مشکلات موجود استان را حل کنیم.

رشیدیان در پایان تاکید کرد: راهبرد اصلی جلسات شورای فرهنگ عمومی استان اشاعه فرهنگ رضوی است؛ و مسوولان مختلف استان نیز باید در این مسیر گام بردارند.

گفتنی است؛ در این جلسه، دستور جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی استان در سال 94 مصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار