سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همزمان با تشدید آلودگی هوای پایتخت با انتقاد از سکوت مدیران دولتی در مقابل افزایش آلودگی هوای پایتخت، گفت: در شرایطی که هفته گذشته آلودگی هوا از مرز خطر رد شده بود، از دولت انتظار می رفت حداقل مدارس ابتدایی را در همه مناطق تهران تعطیل کند.
کد خبر: ۱۴۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 19 December 2015
دکتر مؤید حسینی صدر افزود: علاوه بر اِعمال محدودیت به منظور کاهش تردد خودروها در معابر عمومی، دولت باید برای کاهش آلودگی هوا، تدابیر و تمهیدات ویژه ای اتخاذ کند و از رفتارهای نادرستی همچون مخالفت با تعطیلی مدارس در شرایط آلودگی هوا دست بر دارد.  

وی با اشاره به این که دولت باید توصیه های پزشکی و بهداشتی در این باره را مورد توجه قرار دهد، اظهار کرد: در شرایط بحرانی آلودگی هوا، باید از سفرهای غیر ضرور در سطح شهر جلوگیری شده و در صورت ضرورت، برای تردد از حمل و نقل عمومی استفاده شود.  

دکتر حسینی صدر با بیان این که در حال حاضر، مدیران محیط زیست در مقابل این شرایط تنها سکوت کرده اند، تصریح کرد: شرایط فعلی آلودگی هوا برای افراد آسیب پذیر همچون کودکان و سالمندان و همچنین بیماران قلبی و تنفسی مضر است و دولت باید آگاهی های لازم را در این باره به مردم ارائه دهد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید در جهت کاهش آلودگی هوا، موضوعاتی همچون توسعه حمل و نقل عمومی، اصلاح الگوی مصرف سوخت، افزایش کیفیت بنزین و بهبود سیستم فنی خودروها را مورد توجه قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار