بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۴۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 08 December 2015
رقابت اصلاح طلبان با لاریجانی در قم

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما با لاریحانی به عنوان رقیبی خوب رقابت می‌کنیم و به طور خاص در مقابل لاریجانی در قم کاندیدا نمی‌دهیم اما ائتلافی صورت نمی‌گیرد، چراکه نه ما و نه آن‌ها نیازی به این ائتلاف نداریم.
به نقل از تسنیم، حسین مرعشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حزب ما در سراسر کشور از وحدت اصلاح طلبان حمایت می‌کند و این سیاست در همه استان‌ها پیگیری می‌شود که اصلاح طلبان را به متحد باقی ماندن دعوت کنند. بر اساس دستورالعمل باید همه نیروهای اصلاح طلب در قالب یک شورای اصلاح‌طلبان استان گرد هم بیایند.
وی افزود: در این شورای اصلاح طلبان علاوه بر نمایندگان احزاب ملی و استانی، نمایندگان ادوار اصلاح طلب و میانه رو مجلس، مدیران ادوار گذشته استان‌ها، شخصیت‌های منفرد و تاثیرگذار بر اساس دستورالعمل‌های ویژه حضور می‌یابند.
مرعشی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در مورد سرلیستی عارف در انتخابات مجلس تصریح کرد: وی به عنوان سرلیست تهران وارد فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود.


تصادف زنجیره ای 9 خودرو در قم

صبح دیروز 9 خودرو در قم به علت بارش برف با یکدیگر تصادف کردند.
به نقل از قم فردا، صبح دیروز به علت انباشته شدن برف در خیابان بوعلی و در نزدیکی بیمارستان علی ابن ابی طالب نه خودرو با یکدیگر تصادف زنجیره ای کردند که این تصادف زنجیره ای تلفات جانی به همراه نداشته است.


آل سعود از دکتر رکن آبادی انتقام گرفت 

به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در مراسم بزرگداشت دکتر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه دکتر رکن آبادی در جریان موضوع ریاست جمهوری لبنان یکی از ارکان ارتباطی میان گروه ها بود، خاطرنشان کرد: این دیپلمات بسیجی در قضیه حمله وحشیانه سعوی به یمن، تحلیل های جامع و کاملی داشت که موجب غضب و خشم سعودی شد و از وی انتقام گرفتند.
مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به اینکه جمعیت های زیادی در طول تاریخ در مکان های متعدد مذهبی گردهم آمده اند اما کوچک ترین اتفاقی مشاهده نشده است، گفت: سال گذشته بیست میلیون زائر در اربعین حسینی و امسال بیست و هفت میلیون جمعیت مسیر نود کیلومتری نجف تا کربلا را با وجود تهدیدات عمال آمریکا و استکبار راهپیمایی کردند، اما اتفاقی رخ نداد.
وی با ابراز تاسف از افزایش هرساله آمار قربانیان حج، گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری و مراجع تقلید تاکید کردند مسئولان وزارت خارجه تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا را با حضور مسئولان کشورهایی که حاجیان زیادی در این حادثه از دست دادند، پیگیری کنند تا علل و عوامل این مسئله بررسی شود.


برف هم نتوانست درب بسته ایستگاه اتوبوس را بگشاید!

بیش از یک سال از راه اندازی ایستگاه های VIP سازمان اتوبوس رانی می گذرد تا در روزهای سرد و گرم سال خدماتی مطلوب تر به شهروندان ارائه دهند اما ظاهرا این موضوع در برخی از نقاط شهر به دست فراموشی سپرده شده است.
به نقل از فرهنگ نگار، در این میان همشهریان در برخی از ایستگاه های VIP سازمان اتوبوس رانی که به منظور رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات سرمایشی و گرمایشی مناسب در تابستان و زمستان راه اندازی شده اند، با درب های بسته مواجه شده اند.
ایستگاه هایی که بزرگ ترین حسن و خدمت آن ها برای شهروندان در روزهای گرم و سرد سال خود را نشان می دهد، نه تنها برخی از آنان در تابستان به مردم ارائه خدمت نکردند بلکه روزهای گذشته که از روزهای سرد سال جاری به شمار می آید و بارش برف سنگین و برودت هوا احتیاج به چنین مکان هایی را به خوبی نشان می دهد، متاسفانه درب برخی از آنان بسته بوده و اقدامی برای بازگشایی آن از سوی نهادهای ذیربط انجام نشد.




معابر برای افراد سالم هم مناسب نیست چه برسد به معلولان

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت معابر شهر برای تردد معلولان بیان کرد: عبور و مرور عابر پیاده یکی از محورهای اصلی حمل و نقل و ترافیک بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت در بحث تردد معلولان دوچندان می‌شود.باید تردد معلولان در طراحی‌های شهری دیده شود.
معاون امور زیربنایی شهرداری قم بیان کرد: یکی از ملزومات در خصوص اجرای طرح‌ها رعایت حال معلولان است و اذعان داریم که وضعیت مناسبی نداریم و معابر ما برای افراد سالم هم مناسب نیست چه برسد به معلولان.
قاری‌قرآن با بیان اینکه در شهر قم از سال 91 بحث پیاده‌روسازی شروع شده و اقداماتی صورت گرفته است، بیان کرد: البته باید اقدامات صورت گرفته تکمیل شود و مهم است که این شبکه در تمام شهر انجام شود. در بهسازی ساختمان‌های موجود برای تردد معلولان مشکلات مختلفی وجود دارد و با کار پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم.
معاون امور زیربنایی شهرداری قم تصریح کرد: در گذشته این نیازها دیده نشده است و امروز حل مشکل و پاسخ دادن به خواست معلولان که انتظار به حقی‌ است کار بسیار دشواری است.
وی با بیان اینکه باید در طرح‌های جدید حتما تردد معلولان مورد توجه جدی قرار گیرد خاطرنشان کرد: کمتر از 20 درصد از معابر مهیای استفاده از معلولان است و شاید این عدد پایین‌تر هم باشد.


تشکّر یک مرجع تقلید در ارسال نامه به همسر اردوغان

در پی ارسال نامه خانم لاله افتخاری به همسر اردوغان درباره ماهیت جنایتکارانه داعش، آیت‌الله صافی گلپایگانی با تماس تلفنی توسط فرزندشان، از ارسال این نامه و مواضع و روحیّه اسلامی و تعهّد دینی وی تشکّر کرد. 
به نقل از حوزه نیوز، فرزند آیت‌الله صافی گلپایگانی در این تماس با ابلاغ تشکّر این مرجع تقلید بابت نامه متعهّدانه و روحیه اسلامی خام افتخاری بیان کرد: باید همه مسلمانان بخصوص زنان مسلمان، نکاتی که مرقوم کردید را کاملاً بدانند و توجه داشته باشند که دشمنان، داعش را برای تخریب چهره‌ی نورانی اسلام و ضربه‌زدن به مبانی و معارف بلند آن به وجود آورده‌اند و متأسفانه مرتکب چنین اعمال وقیحانه و جنایتکارانه‌ای می‌شوند.


راهبرد موتلفه در انتخابات مجلس

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اتحاد اصولگرایان با محوریت "روحانیت" راهبرد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات مجلس است.
محمد نبی حبیبی در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی، با بیان اینکه در شرایط فعلی شرایط خطیر‌تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر تعدد شرکت‌کنندگان بود.
وی با اشاره به اینکه برای انتخابات آینده مجلس تصمیم گرفته‌ایم به تنهایی به میدان انتخابات نیاییم گفت: وقتی اصولگرایان دور هم جمع می‌شوند به محوریت متقن نیاز دارند و سیاست دوم ما در حزب موتلفه این است که برای ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین اقدام لازم را انجام دهیم.
حبیبی با بیان اینکه جامعه مدرسین اعلام کرده که در انتخابات مجلس دخالتی نمی‌کنیم اما برای خبرگان لیست صادر می‌کنیم افزود: ما بر محوریت جامعتین اصرار داریم و باب مذاکره با رقبا را باز کرده‌ایم.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه 50 جلسه با جبهه پایداری و ایثارگران داشته‌ایم و نظر ما اتحاد با محوریت روحانیت است، خاطرنشان کرد: وجود راهنمایی و هدایت‌های روحانیت و علما برای ما نتیجه بخش است. نظر ما این است که اصولگرایان در همه استان‌ها جمع شده و نامزدی واحد را معرفی کنند. 


آخرین سلفی دیپلمات قمی

غضنفر رکن‌آبادی در سال 1345 در قم متولد شد و از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 به عنوان سفیر ایران در لبنان خدمت کرد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عکس زیر مربوط به آخرین سلفی غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان است.

رقابت اصلاح طلبان با لاریجانی در قم/برف هم نتوانست درب بسته ایستگاه اتوبوس را بگشاید!/تشکّر یک مرجع تقلید در ارسال نامه به همسر اردوغان/آخرین سلفی دیپلمات قمی


جلسات سه گانه اصول‌گرایی از اول هم بی نتیجه بود

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه در خصوص بی نتیجه بودن جلسات سه گانه آیات یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی به خبرنگار نامه نیوز، گفت: در گذشته نیز گفته بودم که امیدی به این جلسات نیست و علت آن هم چند مورد است؛ برخی از آقایون قائل به وحدت نیستند و وحدت به عنوان یک تکلیف برایشان معنا و مفهومی ندارد و تکلیف را آن چیزی می‌دانند که خودشان فکر می‎کنند.
وی ادامه داد: آنها بر اساس تفکر خودشان عمل می‌کنند و دیگران اگر با آنان همراه شدند؛ می‌شود وحدت! این اقایون معتقدند که باید به تکلیفمان عمل کنیم، حالا این تکلیف آیا باعث وحدت می‌شود یا تفرقه به آن کاری نداریم!. 
این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این که برخی از این بزرگان خودشان صاحب نظر هستند و انفعال برایشان محال است، خاطرنشان کرد: این آقایان هیچ‌گاه از نظر قبلی خود بر نمی‌گردند زمانی که این مبنا وجود داشته باشد که ما نباید از نظر قبلی خود بازگردیم، بنابراین وحدتی صورت نخواهد گرفت؛ نکته دیگر است که معتقدم ما اکنون باید با دید کلان به موضوع انتخابات نگاه کنیم.


والیبال قم بخش خصوصی را فراری می‌دهد

به نقل از همشهری، وعده مسئولان برای پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ورزش قم هنوز که هنوز است در حد یک وعده باقی مانده و ورزش قم برای سرمایه‌گذاران جز دافعه چیزی در بساط ندارد.
باشگاه سفیر به عنوان تنها سرمایه‌گذار در والیبال استان قم که توانمندی زیادی برای رشد والیبال استان در آینده داشت در اثر سوء مدیریت و قحط الرجال در بدنه ورزش استان به ویژه والیبال راه سفر در پیش گرفت و به شهر دیگری انتقال داده شد.
اتفاقی که عمق آن شاید سال‌های بعد و زمانی که والیبال قم در حسرت یک حامی مالی قدرتمند باشد،  مشخص شود و اهالی ورزش قم را به این فکر وا دارد که چه کسانی و با چه طرز تفکری زمینه را برای خروج این باشگاه از استان قم فراهم کردند.
والیبال قم فرصت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی سفیر را در شرایطی از دست داد که این تیم می‌توانست چراغ راه آینده والیبال قم باشد اما مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی سؤالاتی باشد که آیندگان در این زمینه خواهند پرسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار