وزیر امور خارجه سوریه در مسکو اعلام کرد: به لطف حملات هوایی روسیه و سوریه، شمارش معکوس برای نابودی (گروه تکفیری صهیونیستی ) داعش و تروریسم آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 25 November 2015
به گزارش مونیتورینگ صدا و سیما از پایگاه خبری العهد، ولید المعلم در دیدار با سرگئی ناریشکین، رئیس مجلس دومای پارلمان روسیه گفت: از حل و فصل مسالمت آمیز حمایت می کنیم، اما آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر نشست وین را رهبری می کنند.
 
وی افزود: آنچه جنگنده های روسی انجام می دهند 1000 برابر اقدامات جنگنده های ائتلاف بین المللی است.
 
وزیر امور خارجه سوریه گفت: اقدام ترکیه در ساقط کردن هواپیمای سوخو-24 روسیه ثابت می کند که مقامات ترکیه از گروههای افراطی حمایت می کنند.
 
معلم گفت: «متاسفانه، تلاش ها برای نابودی مواضع داعش و جبهه النصره رهبران ترکیه را ناراحت کرده است. در نتیجه، آنکارا حق حاکمیت سوریه را با حمله به هواپیمای روسیه در خاک سوریه نقض کرد.»
 
به گفته وزیر امور خارجه سوریه، مقامات ترکیه «طی سال ها مناسبات خود را با اخوان المسلمین و برخی گروههای تندرو دیگر حفظ کرده اند».
 
معلم گفت: «سوریه متاسف است که تروریست ها خلبان روسی را که از هواپیمای ساقط شده بیرون پریده بود، به قتل رساندند.»
 
وی افزود: سوریه این اقدام را جنایت جنگی می داند.
 
وزیر امور خارجه سوریه گفت :«ما تاسف خود را در خصوص اقدامات این تروریست ها که تحت حمایت اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) و رهبران این کشور هستند اعلام می کنیم و متاسفیم که تروریست ها هنگام فرود آمدن خلبان با چتر نجات،  شروع به تیراندازی به او کردند. بدون اغراق، این یک جنایت جنگی است.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار