هشتاد و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان به میزبانی آمریکا و شهر هیوستون آغاز شده که چشم امید علاقه مندان به ورزش برای کسب مدال توسط ورزشکاران ایرانی حاضر در این مسابقات به کیانوش رستمی کشتی گیر کرمانشاهی دوخته شده است.
کد خبر: ۱۳۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 25 November 2015
هشتاد و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان به میزبانی آمریکا و شهر هیوستون آغاز شده که چشم امید علاقه مندان به ورزش برای کسب مدال توسط ورزشکاران ایرانی حاضر در این مسابقات به کیانوش رستمی کشتی گیر کرمانشاهی دوخته شده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، مسابقات جهانی وزنه برداری چند روزی است که در آمریکا آغاز شده است اما حضور ناامید کننده ملی پوشان کشورمان در این مسابقات باعث شده تا تیم کشورمان فعلا از کسب مدال بازماند.

پس از ناکامی عسگری، بهروزی و تقیان طی روزهای گذشته، حالا همه نگاه ها به کیانوش رستمی مردم طلایی وزنه برداری کشورمان دوخته شده است تا بلکه با قدرت نمایی اعتبار وزنه برداری ایران را به آن بر گرداند.

رستمی که سال گذشته و در مسابقات جهانی قزاقستان تنها مرد طلایی وزنه برداری کشورمان بود در حالی خود را برای تکرار عنوان قهرمانیش آماده می کند که کسب مجدد این عنوان از یک سو هم امید را به اردوی تیم ملی خواهد آورد و هم از وی یک اسطوره دست نیافتنی در دسته 85 کیلوگرم خواهد ساخت.

این قهرمان وزنه برداری افتخارآفرینی های خود را از سال 2010 با کسب مدال طلای دسته 77 کیلوگرمی جوانان جهان و مدال برنز یک ضرب بزرگسالان دنیا آغاز کرد.

رستمی سال 2011 را فوق العاده پشت سرگذاشت، جایی که برای دومین سال متوالی قهرمان جوانان جهان شد وسپس در مسابقات بزرگسالان جهان در فرانسه نیز به مدال طلا رسید.

مسابقات المپیک 2012 لندن می توانست به کسب اولین مدال طلای رستمی در اولین حضورش در این رقابت ها منجر شود اما یک غفلت کوتاه این مدال را از چنگ وزنه بردار کرماناه خارج و مدال برنز جایگزین آن شد.

بعد از مسابقات المپیک بود که وجود برخی اختلاف ها میان سرمربی وقت تیم ملی وزنه برداری و تعدادی از قهرمانان این تیم نظیر رستمی، زمینه خانه نشینی دوساله آن ها را فراهم کرد اما وزنه بردار کرمانشاهی از پا ننشست، آنقدر تلاش کرد تا در سال 2014 بازهم به میدان های جهانی بازگشت و این بار مسابقات قزاقستان به محلی برای قدرت نمایی وی تبدیل شد.

کیانوش رستمی نماینده پرافتخار وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی قزاقستان توانست با مهار وزنه های 178 کیلوگرم در یکضرب و213 کیلوگرم در دوضرب، بهترین رکوردهای شخصی خود را به ثبت برساند و با حد نصاب مجموع 391 کیلوگرم مدال طلا را به کردن بیاویزد.

کسب مدال طلای ارزشمند رستمی که تنها مدال کاوران وزنه برداری ایران از این رقابت ها نیز بود نشان داد که وی در دسته 85 کیلوگرم بی رقیب است تا بعد از حسین رضازاده و بهداد سلیمی تنها وزنه برداری باشد که در30 سال گذشته بیش از یک بار در وزن خود عنوان قهرمانی را بدست آورد.

و این بار نوبت شهر هیوستون آمریکا است تا شاهد درخشش پولادمرد کرمانشاهی باشد، درخششی که می تواند سومین طلای جهان را برای وی و ملت بزرگ ایران به ارمغان بیاورد و نام خود را جاودانه کند.

رستمی فردا شب به دنبال سومین مدال طلای جهانی است و برای این مهم باید با رقیبان نام آشنایی چون تائو تیان از چین، آرتم اوکولوف و آپتی آکادوف از روسیه و بنجامین هنکوئین از فرانسه رقابت کند.

رستمی در ایران 9 رکورد وزنه برداری را در اختیار خود دارد؛ یکضرب دسته 69 کیلوگرم نوجوانان، یکضرب، دوضرب و مجموع اوزان 77 و 85 کیلوگرم جوانان و بالاخره یکضرب و مجموع دسته 85 کیلوگرم بزرگسالان.

با این حال رستمی به دنبال شکستن یکی از رکوردهای جهانی دسته 85 کیلوگرم است؛ هدفی که در تمام این سالها به کیانوش برای تمرین کردن انگیزه داده است.

رستمی در یکضرب 9 کیلوگرم، در دوضرب پنج کیلوگرم و در مجموع فقط سه کیلوگرم با رکوردهای دنیا فاصله دارد و امیدوار است در همین مسابقات آمریکا بالاخره بتواند یک یا دو رکورد از این رکوردها را به نام خود تغییر دهد.

تمام تلاشم را برای کسب سومین مدال طلای جهان به کار می گیرم

کیانوش رستمی پیش از اعزام به مسابقات جهانی و در خصوص آخرین وضعیت آمادگی خود اظهار کرد: خوشبختانه با ارائه تمرینات منظم و با برنامه از شرایط خوبی برخوردار و آماده شرکت در این رقابت ها هستم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بار دیگر بتواند با درخشش و افتخارآفرینی خود پرچم ایران را بالای سر ببرد، گفت: قول کسب مدال و بخصوص مدال طلا را نمی توانم بدهم اما این قول را به مردم ایران می دهم که با تمام وجود تلاش کنم سرود مقدس کشورمان در سرسرای مسابقات طنین انداز شود.

رستمی، داشتن تجربه کافی را یکی از رمزهای موفقیت خود می داند و می افزاید: عامل تجربه در چنین میادینی که همه نامداران وزنه برداری جهان حضور دارند برای موفقیت و کسب مدال بسیار مهم است.

نماینده دسته 85 کیلوگرم کشورمان خاطرنشان کرد: مسابقات امسال از آن جایی که حکم انتخابی المپیک را نیز دارد از حساسیت بیشتری برخوردار است و باید آنقدر خوب بود که بتوان این سهمیه را کسب کرد.

وی در پایان از وزنه برداران بلغارستان، چین و روسیه به عنوان مهمترین رقبای خود در مسابقات جهانی آمریکا یاد کرد.

رستمی شانس اول کسب مدال طلا در دسته 85 کیلوگرم است

رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه نیز در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بدون شک کیانوش رستمی شانس اول کسب مدال طلای مسابقات جهانی آمریکاست و امیدوارم وی بتواند عنوان قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کند.

بابک سلیمی با بیان اینکه در رکوردگیری های به عمل امده در اردو رستمی موفق به مهار وزنه 220 کیلو در دو ضرب شده است، گفت: تکرار همین وزنه می تواند رستمی را به مدال طلا برساند هرچند شرایط در حین برگزاری مسابقات فرق می کند و براساس وزنه هایی که سایر رقبا روی سر می برند رستمی نیز باید وزنه هایش را انتخاب کند.

وی همچنین با تاکید بر بالا بودن سطح فنی مسابقات جهانی گفت: از آن جایی که این مسابقات حکم انتخابی المپیک را نیز دارد مطمئنا تمامی ورزشکاران با حداکثر آمادگی در رقابت ها حضور یافته اند و رستمی وزنه بردار کرمانشاهی تیم ملی نیز باید بیش از پیش مراقب باشد.

سلیمی گفت: در دوره گذشته رستمی با اختلاف یک کیلوگرم عنوان قهرمانی را کسب کرد به همین دلیل باید از ابتدا تمام توان و تمرکز خود را معطوف وزنه هایی که انتخاب می کند بگذارد تا بازهم بتواند مدال طلایش را تکرار و پرچم پرافتخار کشورمان را بالا ببرد.

به گزارش ایرنا، رقابت های دسته 85 کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان بامداد فردا (پنجشنبه) آغاز و کیانوش رستمی باید با حضور روی تخته به جنگ پولاد سرد برود.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل تا هشتم آذر ماه در شهر هیوستون آمریکا ادامه دارد.

مسعود اسماعیلی خبرنگار ایرنا کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار