عضو شوای شهر:
عضو شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص افزایش تصرف غیرقانونی اراضی مناطق مختلف این کلانشهر هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 24 November 2015
هوشنگ شیرمردی دوشنبه در یکصد و چهاردهمین (مکرر) نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز، گفت:اراضی شهر در مناطق مختلف به صورت بی حساب و غیرقانونی در حال تصرف بوده و تعداد زیادی از افراد با ساختن یک دیوار این زمین ها را اشغال می کنند، این در حالیست که شهرداران مناطق به سادگی از این موضوع می گذرند.

وی همچنین، ابطال کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر اهواز را خواستار شد و اظهار کرد:مصوبات این کمیسیون با وجود داشتن نظر کارشناسی، همچنان مورد بی اعتنایی شهرداری اهواز قرار گرفته و نتیجه ای جز سردرگمی مردم و شرمندگی برای کمیسیون نداشته است.

عاشور سواری پور عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز، از تخلف در زمینه ساخت و ساز در شهرک دانشگاه خبر داد و گفت:خیابان های 61، 62، 65 و 66 چند قطعه زمین وجود دارد که به صورت غیرقانونی دیوارکشی شده است.

وی افزود:در خیابان 11 شرقی منطقه کیانپارس نیز مشکلاتی وجود دارد که پس از دو ماه شهرداری منطقه 2 هنوز پاسخی به مکاتبات نداده است.


****اولویت با اهوازی ها نیست

ناجی سواری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستور جلسه، نسبت به اولویت استخدام غیراهوازی ها در شهرداری انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه برای استخدام جوانان بیکار در شهرداری مشکل نداریم، اظهار کرد:بر اساس بررسی، تعداد زیادی از افراد از اقصی نقاط خوزستان به عنوان کارگر و کارمند در شهرداری اهواز استخدام شده اند، در حالی که اولویت نخست استخدام در شهرداری باید متعلق به جوانان اهوازی باشد و در صورت نیاز ضروری می توان از ساکنان دیگر شهرها نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به بازدید و درخواست اهالی شهرک پیام اهواز گفت:دیوار ورودی این محله که در زمان جنگ ساخته شده است، به محل تجمع اوباش و گسترش فساد تبدیل شده و می طلبد شهرداری اهواز برای تخریب و ساماندهی آن وارد عمل شود.

سواری افزود:کاربری فضای سبز، آموزشی و فرهنگی این منطقه نیز به دلیل نبود نظارت از سوی شهرداری منطقه 4 به صورت غیرقانونی تبدیل به منازل مسکونی شده است.

به گفته وی، بخشی از خیابان اصلی منطقه (خیابان رضوان) نیز به عنوان منازل مسکونی فروخته و اکنون مشخص شده که محل گذر لوله اصلی آب است و برای مردم خطرساز شده است.

حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا نیز در نطق پیش از دستور، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی، نهادینه شدن خدمات شهرداری در مسیر 'طریق الحسین' را خواستار شد.

*** شورای شهرداری هم نیستیم

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت:به دلیل انجام نشدن کارها از سوی شهرداری، مراجعات اعضای شورا چند برابر شده است.

حسین حیدری با انتقاد از آنچه بی توجهی شهرداری به مصوبات می خواند، افزود: مدیران شهرداری نه به راهکارهای اعضای شورا توجه می کنند و نه خود برای حل مشکل مردم به شورا لایحه ارائه می دهند.

وی برگزاری نشست مشترک با شهردار و مدیران شهرداری برای تعیین تکلیف این موضوع را خواستار شد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه گفت:نطق و مصوبات شورا در صحن علنی، بار اجرایی ندارد و عملیاتی نمی شود.

حجت الاسلام کاظم سواری با بیان اینکه مدیران شهرداری به سخنان اعضاء گوش نمی دهند، افزود:در ماه های نخست کار شورا از دستگاه های اجرایی به دلیل بی توجهی به مصوبات شورا شکایت می کردیم و می گفتیم ما 'شورای شهرداری' هستیم اما اکنون می بینیم که 'شورای شهرداری' هم نیستیم و شهرداری با ما در تقابل است.

وی با اشاره به مشکل اهالی مهدیس و مجتمع بنکداران نیز، گفت:تخلیه زباله در این منطقه به وسیله خودروهای شهرداری بارها مطرح شده اما این مشکل هنوز ادامه دارد، در حالی که به جای حل مشکل، مدیرعامل سازمان پسماند تا کنون پنج نفر را اخراج کرده است.

*** اعتراض دوباره به دستفروشان

یکی از کسبه مرکز شهر اهواز نیز با حضور در این نشست، اعتراض کسبه به استقرار دستفروشان در این منطقه را اعلام کرد.

رضوانی افزود:یکی از اعضای شورا در پاسخ به مراجعه مکرر ما در این رابطه، پنج ماه اینجانب را به ساختمان شورا ممنوع الورود کرد و مدعی شد، اعضا می دانند چگونه باید رفتار کنند اما با گذشت چندین ماه مشکل ما همچنان باقیست.

وی تصریح کرد:پرسنل اجرائیات شهرداری اهواز به دلیل سال ها حضور مستمر در مرکز شهر، به جای برخورد با دستفروشان، با آنها دوست و بعضا فامیل شده اند بنابراین انتظاری برای ساماندهی مشکل دستفروشان نیست.

وی با بیان مهلتی که استاندار برای جمع آوری دستفروشان تعیین کرده بود، افزود:قرار بود بعد از عید دستفروشان مرکز شهر جمع آوری شوند اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.

رضوان، ایجاد مشکلات اجتماعی ناشی از جمع آوری دستفروشان را مستمسک مدیران شهری برای شانه خالی کردن آنها دانست و گفت:شهرداری درآمد خود را از کسبه دریافت می کند، ولی مدعی است ساماندهی دستفروشان سخت است.

این شهروند، راه اندازی شب بازار و یا بازارهای روز را برای ساماندهی دستفروشان پیشنهاد کرد.

***** حضور و غیاب در صحن علنی

جلسات اخیر شورای اسلامی شهر اهواز همواره با تردد و ورود و خروج تعدادی از اعضا همراه بوده است، به طوری که یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با 19 عضو و غیبت حجت مظفری و سیدجواد رضوی آغاز شد.

البته این دو در اواسط نشست حاضر شدند.

حین جلسه حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا، جمشید سلحشور، هوشنگ شیرمردی، و حجت الاسلام کاظم سواری نیز از جلسه خارج شده و اواخر جلسه بازگشتند.

صفایی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهمان این جلسه بود که در جلسه حضور نیافت.

در این نشست 500 هزار ریال به عنوان عوارض صدور پروانه ساختمانی المثنی تصویب شد.

لایحه تمدید فعالیت سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز به مدت سه سال، واگذاری عرصه های با کاربری تاسیسات، خدمات و فضای عمومی از زمین های مهرشهر به دستگاه های اجرایی خدمات رسان، لایحه واگذاری پلاک از اراضی مهرشهر به عبدالامیر نوری و لایحه فروش زمین به تورج مرشدی به تصویب رسید.

لایحه واگذاری ملک شهرداری به موسسه خیریه طلوع تدبیر امیر المومنین به صورت موقت تصویب نشد.

مشکل جلوگیری از فعالیت فروشگاه تعاونی مصرف شهرداری اهواز با وجود گذشت بیش از یک سال از قرارداد، با رای اعضا وارد دستور کار شد و قرار شد این موضوع از سوی شهرداری رسیدگی شود.

به دلیل حضور اغلب اعضای شورای شهر در مراسم عزاداری اربعین حسینی، با رای اعضا جلسه علنی این شورا که به طور معمول دوشنبه ها برگزار می شود، هفته آینده لغو شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار