مروری بر مطبوعات امروز دوم آذر ماه:
مطبوعات استان قم، دوشنبه 2 آذر ماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ بازارهای جدید صادراتی در انتظار تولیدکنندگان قم، جلسه غیرعلنی شورا برای منوریل، تجلیل از ورزشکاران جهانی و آسیایی قم، مکان یابی موزه دفاع مقدس در قم و سفر زائران قم به عتبات از مرز مهران، پرداخته اند.
کد خبر: ۱۳۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 23 November 2015
روزنامه همشهری

عنوان نخست این روزنامه «بازارهای جدید صادراتی در انتظار تولیدکنندگان قم» است که در بخشی از آن می خوانیم: استان قم هم با برخورداری از محصولاتی مانند فرش دستباف نفیس و گلیم و داشتن ید طولا در صنعت کفش نقش بسزایی در اقتصاد کشور و به خصوص صادرات دارد.

در ادامه این مطلب به نقل از رئیس اتاق بازرگانی استان قم آمده است: صادرات استان قم در 7 ماه نخست امسال در حالی 15 درصد رشد داشته است که میانگین صادرات کشور با 25 درصد افت روبه رو بوده است.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضای سبز در قم، دستان بسته غیاثی یا کج‌سلیقگی تاکتیکی؟، شرکت 1000 قمی در طرح کتابخوان فهیم، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی همزمان با هفته بسیج در قم و صنعت چاپ و نشر قم نیاز به برنامه‌ریزی دارد، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز 

این روزنامه در مطلبی با عنوان «کتابسازی یکی از عوامل عدم استقبال مردم از کتابخوانی» به قلم سید علی بابامیری نوشته است: رواج کتابسازی و مقاله سازی در میان دانشگاهیان که البته درعلوم انسانی به مراتب هم رایج تر از دیگر رشته هاست، نه تنها اعتبار علمی ایران را در محافل علمی جهان کاهش داده و مخدوش کرده است در نگاهی کلان تر نشان می دهد اخلاق علمی و پژوهشی در ایران آسیب دیده است و فعالیت شرکت ها و دفاتری که برای ارتقای استادان به آنها خدمات می دهند هم نشانه ای بارز است که نشان می دهد اخلاق در پژوهش و فرآیند تولید دانش در ایران به چه روزی افتاده و چند صد پله سقوط کرده است که اگر چنین دفاتری مشتری نداشته باشند این قدر پرتعداد نمی شوند. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ آموزش شیوه های صحیح پیاده روی به زائران اربعین حسینی(ع)، ایجاد شبکه طرح بسیج همگام با کشاورز در قم، ایثار ماهان تندیس قم برای صعود آماده است، نادر شیمی قم نایب قهرمان بسکتبال بانوان کشور شد و انتخاب تنیسور قم برای اعزام به پیکارهای دیویس کاپ آسیا، اشاره کرد.

روزنامه 19 دی 

این روزنامه در گزارشی با عنوان «منوریل جلسه شورای شهر را غیرعلنی کرد» نوشت: شورای شهر قم طی یک هفته گذشته دو جلسه غیرعلنی با موضوع منوریل تشکیل داده و قرار است دراین جلسات درباره سرنوشت جنجالی ترین طرح نیمه کاره در استان قم تصمیم گیری شود. 

این روزنامه نوشت: سومین مراسم تجلیل از ورزشکاران استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم انجام و در این آیین از ورزشکاران مدال آور میادین جهانی و آسیایی استان تجلیل شد؛ استاندار قم در این آیین گفت: موجب خوشحالی است که این جوانان با وجود تمام کمی و کاستی ها با انگیزه و همت بلندی که دارند این افتخارات را به دست می آورند. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ آخرین فرصت ثبت نام زائران اربعین تا روز سه شنبه، بهترین مکان یابی برای موزه دفاع مقدس در قم انجام شده است، اجرای مقررات ملی ساختمان در منظر شهری اثرگذار است، اتباع بیگانه زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، نایب قهرمانی تیم فوتسال بنیاد مسکن استان قم در کشور و فریبرز عسگری مربی برتر هفته سوم لیگ برتر تکواندو شد، اشاره کرد.

روزنامه ایمان

این روزنامه نوشت: اکبر رضایی مدیرکل حج و زیارت قم، با اشاره به برنامه های این سازمان برای اعزام زائران قمی به مراسم اربعین حسینی(ع) گفت: طبق تقسیم بندی که ستاد مرکزی اربعین انجام داده است زائران استان قم تنها از مرز مهران راهی سفر عتبات می شوند. 

این روزنامه در گزارشی با عنوان «آشتی شیرین اما متزلزل تماشاگران صبا با سکوهای ورزشگاه یادگار امام» نوشت: تیم فوتبال صبای قم، با علی دایی (سرمربی این تیم) توانسته است در این فصل نتایج خوبی به دست آورد و این نتایج توانسته است نقش مهمی در جذب تماشاگران قمی به وزرشگاه داشته باشد.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ خدمات پلیس در حوزه عفاف و حجاب تامین کننده امنیت است، میدان دادن منطق به دانشجویان زمینه ساز پویایی آنان است، ایجاد 11 پایگاه خدمات اجتماعی درمناطق محروم استان قم و جریمه 20 میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف در قم، اشاره کرد. 

نشریه گویه

عنوان نخست این نشریه «نظافت مسیر نجف تا کربلا توسط شهرداری قم» است که به نقل از سید رسول موسوی نژادیان مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نوشته است: این کار به طور کامل داوطلبانه و در راه امام حسین(ع) صورت می گیرد و دانشجویان داوطلب درقبال فعالیت خود مطالبه ای ندارند. 

از دیگر عنوان های این نشریه می توان به؛ سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از حریم فاطمی تا حریم رضوی در دانشگاه صنعتی قم به کار خود پایان داد، لزوم حمایت همه جانبه از طرح های ملی در قم، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم منصوب شد، تردد وسائل نقلیه با پلاک «ع» در شهر قم بدون مجوز ممنوع می شود، ضرورت نگاه حمایتی و مشاوره ای به واحدهای آلاینده، بازدید تیم نظارتی بهزیستی از مهدهای کودک و 36 عملیات آتش نشانی در قم انجام شد، اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار