سرپرست معاونت صنایع دستی قم:
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: هنرمندان این استان در شاخه های مختلف صنایع دستی چوب از جمله منبت، معرق، مشبک، خراطی و سازهای سنتی در سطح کشور شاخص هستند.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 21 November 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حسن بحرینی با اشاره به فراخوان دوازدهمین دوسالانه نگاره های چوبی درارومیه افزود: هنرمندان قم می توانند از این فرصت استفاده کرده و دراین فراخوان شرکت کنند چراکه آنان با تولیدات صنایع دستی چوبی مختلف فاخر در سطح کشور شناخته شده هستند.

وی اضافه کرد: از بین 300 رشته صنایع دستی به ثبت رسیده، هنرمندان قم در 50 رشته فعال هستند که یکی از رشته های مهم صنایع دستی که بسیاری از هنرمندان دارای کارگاه های انفرادی و گروهی هستند صنایع دستی چوب است.

وی ادامه داد: در این زمینه هنرمندان درکارگاه های مختلف به آموزش علاقه مندان و ایجاد اشتغال پرداخته اند که برای قم در سطح کشور افتخار آفرین هستند.

بحرینی با بیان اینکه شرکت هنرمندان قمی در فراخوان دوازدهمین دوسالانه نگاره های چوبی در ارومیه آزاد است گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی و به نمایش گذاشتن صنایع دستی قم در حوزه هنرهای چوبی است که هنرمندان قمی با تکنیک های حرفه ای و تخصصی در این عرصه ورود پیدا کرده اند.

وی افزود: این جشنواره با هدف زمینه سازی تعامل، تبادل، انتقال تجربه، شناسایی، حمایت از استعداد های جوان و هنرمندان، ارتقای همه جانبه و توسعه پایدار هنرهای سنتی از طریق ایجاد فضای رقابتی در گستره ملی، بررسی سیر تحول هنرهای چوبی معاصر ایران، نمایش و معرفی آثار برتر و ارزشمند هنرمندان هنرهای چوبی معاصر، حمایت از ایده های خلاق و نوآوری درکاربرد و تقویت و اعتبار بخشی به طراحی اصولی و هنری آثار چوبی فراخوان شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: انتخاب تکنیک و موضوع اثر آزاد است از این رو آثار ارائه شده باید از لحاظ محتوا و قالب، ضمن دارا بودن هویت ایرانی، اسلامی و حفظ اصول زیبایی شناسی واجد خلاقیت و مبتنی بر اصول طراحی شده باشد. 

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان می توانند تصاویر آثار خود را حداکثر تا 15 آذر94 با ورود به سایت www.urmiachto.ir و از طریق آگهی شرکت در دو سالانه ملی نگاره های چوبی ارسال کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار