فرماندار ابرکوه از جدی بودن برنامه‌های صیانت از حقوق شهروندی در ابرکوه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱ 18 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدنبی رسولی،در جلسه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و شورای فرهنگ عمومی ابرکوه که به صورت همزمان برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل جلسات متعدد کمیته صیانت از حقوق شهروندی همچنین برنامه‌های اجرا شده توسط این کمیته، نشان‌دهنده جدی بودن این برنامه در شهرستان ابرکوه است.

وی بیان کرد: حقوق شهروندی ادای دین به شهروندان و به افراد جامعه است و شامل تمامی آحاد اجتماع می‌شود تا همه بتوانند از امکانات جامعه بهره ببرند ضمن اینکه شهروندان نیز باید در مورد سیاست‌ها و قانون‌های وضع شده توسط دولت در زمینه رعایت حقوق شهروندی تابع باشند.

رسولی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اجرا شده در ابرکوه، شناسایی بهترین و بدترین ادارات در زمینه رعایت حقوق شهروندی است، عنوان کرد: اعتقاد داریم که در این راستا و در مرحله نخست عملکرد ادارات زیرمجموعه خود را بررسی و بعد از اعمال تشویق و یا تنبیه به واسطه عملکرد خوب یا بد این دستگاه‌ها، از دیگران انتظار رعایت حقوق مردم را داشت.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: یکی از مسائلی که در این زمینه در ادارات مورد توجه قرار گرفت، مسئله رعایت عفاف و حجاب بود و بعد از بررسی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها و اعلام این نقطه نظرات به آنها، زمینه تشویق و تنبیه افراد فراهم شد.

رسولی اضافه کرد: موضوع عفاف و حجاب از مسائل اعتقادی است و بنا نیست با سختگیری به آن برسیم بلکه برای ترویج آن روش‌های دینی را به کار می‌گیریم.

وی افزود: البته این مسئله در مورد کسانی که به صورت شبکه‌ای و برنامه‌ریزی شده برای ترویج بدحجابی تلاش می‌کنند، متفاوت و برخورد با آنها نیز به گونه دیگر است.

به گزارش فارس، این جلسه امروز با حضور مسئولان شهرستان ابرکوه و معاون اجتماعی استانداری یزد برگزار شد و مسئولان و اعضای کمیته صیانت از حقوق شهروندی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار