رئیس اداره امور دریایی بندرخرمشهر از انجام موفقیت آمیز عملیات انتقال سکوی گازی از آبراه بین المللی اروند به منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 15 November 2015
مهدی فرمهینی فراهانی گفت:ساخت این سکو به همت متخصصان داخلی در شرکت تأسیسات دریایی(بخش خصوصی مستقر در بندرخرمشهر) صورت گرفته است.

وی گفت:عملیات هدایت و انتقال این سکو از سوی راهنمایان بندرخرمشهر به مسافت 62 مایل دریایی و به مقصد منطقه پارس جنوبی با موفقیت به انجام رسید.

رئیس اداره امور دریایی بندرخرمشهر گفت: ساخت، حمل و نقل و نصب این سکوها به تخصص و تکنولوژی دقیق و پیشرفته نیاز دارد که امروزه تنها چند کشور پیشرفته در جهان قادر به انجام آن هستند.

فرمهینی فراهانی، طراحی نقشه راه (passage plane)، عقد قرارداد با نماینده کشتیرانی حامل سکو، شروع عملیات جداسازی بارج و سکو از کنار اسکله فیلیه با استفاده از سه یدک کش و حرکت در آبراه اروند را از جمله مراحل انتقال این سکوی گازی عنوان کرد.

رئیس اداره امور دریایی بندرخرمشهر در ادامه گفت: انتقال این سکو با توجه به محدودیت عرض و عمق در کانال کشتیرانی و عظیم بودن این مجموعه، به عنوان یکی از دشوارترین و حساس ترین عملیات جابجایی و انتقال سکو محسوب می شود که به همت نیروها و متخصصان بومی اجرا شده و این مهم از افتخارات متخصصان ایرانی به ویژه نیروی انسانی توانمند استان خوزستان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار