شهردار منطقه 19 تهران از آغاز عملیات احداث یک مجتمع خدمات اجتماعی ویژه معتادان و کارتن خواب ها در این منطقه با عنوان مجتمع اجتماعی بهاران خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 10 November 2015
رضا نثاری در حاشیه بازدید حجت الاسلام امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از محل احداث مجتمع خدمات اجتماعی بهاران در این منطقه گفت: این ساختمان با هدف رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه و ساماندهی و توانمند سازی کارتن خوابها ومعتادان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: مجتمع بهاران در 3 طبقه مجهز به 14 چشمه حمام، 10 چشمه دستشویی، خوابگاه، اتاق خدمات مشاوره و روانشناسی و سالن آمفی تئاتر جهت برگزاری آموزشها راه اندازی خواهد شد.

نثاری با اشاره به خدماتی که قراراست به معتادان در این مجتمع ارائه شود اظهارکرد: معتادانی که دوره ترک و سم زدایی را گذرانده باشند به مدت 3 تا 6 ماه در این مرکز دوره های کارآفرینی و آموزشی را طی کرده و پس از آن نیز به بازار کار معرفی می شوند.

وی افزود: بحث روانشناسی و مشاوره خانواده جهت ارائه خدمات و وصل شدن این افراد به خانواده هایشان در این مجتمع تا حصول به نتیجه پیگیری و دنبال می شود.

نثاری در ادامه با اشاره به ارائه خدمات دائمی به کارتن خواب ها و آسیب دیدگان اجتماعی در مددسرای مهر گفت: منطقه 19 نخستین منطقه ای بود که در سال 92 این مددسرا را راه اندازی کرد و با توجه به افزایش مراجعات در فصل سرما، روزانه به طور متوسط 100 نفر از خدمات این مددسرا شامل یک وعده شام، حمام، لباس نو، جای خواب و خدمات آرایشگری و پزشکی استفاده می کنند.

م‍ن‍طق‍ه ۱۹ ش‍‍ه‍رد ار ی ت‍‍ه‍ر ان ب‍‍ا ۸۹.۱۹ ک‍ی‍ل‍وم‍ت‍ر م‍رب‍‍ع وسعت در ج‍ن‍وب ش‍‍ه‍ر ت‍‍ه‍ر ان و اق‍‍ع ش‍ده اس‍ت و از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می شود.
این منطقه از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله های متعددی از جمله خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی می شود.

از جمله اماکن شاخص منطقه می توان به میدان تره بار مرکزی شهر تهران، بوستان بزرگ ولایت، بهشت زهرا(س) و مرقد مطهر امام راحل(ره) اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار