مدیر پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر صادرات مرغ استان به خارج کشور، گفت: اکنون عراق و افغانستان واردکننده مرغ مازندران هستند.
کد خبر: ۱۲۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 09 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سید مصطفی ابراهیمی امروز در کارگروه افتصادی و تولیدی مازندران در استانداری، اظهار داشت: میانگین جوجه‌ریزی امسال، 893 میلیون و 980 هزار قطعه بوده و در سه ماهه دوم سال 93 به 9 میلیون و 231 هزار قطعه رسید.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال، این  میزان تولید در امسال، 9 میلیون و 350 هزار قطعه بوده که در 3 ماهه دوم به 8 میلیون و 113 هزار قطعه رسید که این کاهش تولید به دلیل  آنفولانزای مراغی در تیرماه در استان بوده است.

ابراهیمی افزود: در سال گذشته بالاترین میزان خرید مرغ را در استان داشتیم که  مازاد آن در سردخانه موجود بوده و در دو سال گذشته به دلیل افزایش جوجه ریزی و یا کاهش تقاضا با مازاد عرضه مواجه هستیم.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت  گرفته باید برنامه‌ها در این زمینه به گونه ای باشد که تقاضا با عرضه برابر و در نتیجه  بهترین  راه  آن است که  مازاد عرضه را به  بازار جهانی صادر کنیم.

مدیر پشتیبانی امور دام مازندران گفت: کشورهای عراق و افغانستان, کشورهای هدف برای صادرات  مرغ  بوده که  باید  با مشوق‌های صادراتی  در این  عرصه گام‌های موثرتری برداریم.

وی افزود: دولت باید با حمایت  از بخش خصوصی مازاد مصرف و تولید را به  سمت صادرات سوق دهد و اکنون مرغ در بازار به زیر 4 هزار تومان  رسید که  باید با بازنگری قیمت‌ها را در بازار متعادل کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار