معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از آسیب جزیی تا زیاد سیل اخیر به 1460 واحد مسکونی روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 04 November 2015
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از آسیب جزیی تا زیاد سیل اخیر به 1460 واحد مسکونی روستایی استان خبر داد.

افشین انتظاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به حجم وسیع بارندگی‌ها در استان در اواخر هفته گذشته، گفت: تنها طی سه روز برابر یک سوم نرمال بارندگی سالیانه استان را داشتیم که حجم قابل توجهی است و همین امر موجب به راه افتادن سیل در سطح استان شد.

وی با اشاره به یک مورد تلفات انسانی سیل در شهرستان اسلام آبادغرب، گفت: خوشبختانه سیل اخیر تلفات انسانی آنچنانی نداشت و بیشتر خسارات مالی به دنبال داشت.

این مسئول با بیان اینکه برآوردهای اولیه نشان از آسیب 50 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان دارد، گفت: خوشبختانه تعداد واحدها زیاد نیست و از طرفی خسارات آنها جزیی است و بصورت مثال شامل نم زدگی و یا آسیب در نازک کاری واحد مسکونی است.

انتظاری اظهار کرد: بیشتر آسیب‌های سیل متاسفانه به واحدهای مسکونی روستایی وارد شده و در برآوردهای اولیه مشخص شد که هزار واحد روستایی به میزان جزیی دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: همچنین بر اساس بررسی‌های اولیه 180 واحد مسکونی روستایی دیگر آسیب‌های بیشتری دیده‌اند و علاوه بر آسیب در نازک کاری، بخش‌هایی از سفت کاری واحدها نیز دچار آسیب شده است.

این مسئول اظهار کرد: همچنین 130 واحد نیز شناسایی شده‌اند که خسارات آنها بیشتر بوده و نیاز به تعمیر و یا تخریب کامل و نوسازی دارند که تخریب و نوسازی آنها باید با رضایت مالک انجام شود، در غیر اینصورت باید حتما تعمیر شوند.

انتظاری افزود: همچنین 150 واحد نیز شناسایی شده‌اند که به شدت دچار آسیب شده‌اند و باید کلا تخریب شده و از نو ساخته شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه همچنین از آسیب و خسارت سیل به 650 فقره فضای معیشتی مانند فضاهای دامی در سطح روستاهای استان خبر داد.

وی با بیان اینکه مبنای این اطلاعات بر اساس درخواست مردم و مسئولین محلی است، گفت: این آمار خسارت، برآورد اولیه است و باید ارزیابی‌های دقیق تر و راستی آزمایی صورت گیرد.

انتظاری برآورد اولیه خسارت ریالی سیل در سطح روستاهای استان را حدود 10 تا یازده میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان حدود دو میلیارد تومان خسارت به شبکه عمومی روستاها از جمله طرح هادی و شبکه هدایت آبهای سطحی و شبکه معابر وارد شده است.

وی افزود: همچنین حدود هشت تا 9 میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی روستایی استان وارد شده است.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه بیشتر واحدهای آسیب دیده روستایی در حوزه شهرستانهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سنقر و کلیایی، گیلانغرب و شهرستان دالاهو قرار دارند.

انتظاری در خصوص نحوه جبران خسارت‌های سیل اخیر، گفت: تاکنون اعتباری در این زمینه برای استان مصوب و ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن خسارت وارده در استانهای ایلام و لرستان، هیات وزیران اعتباراتی را برای این دو استان مصوب و ابلاغ کردند، اما تاکنون برای استان کرمانشاه اعتباری مصوب و ابلاغ نشده و به محض ابلاغ هر میزان اعتبار، در جهت جبران خسارات وارده اقدام خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار