عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره قطع بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: از شهردار تهران می خواهیم که لایحه ای را به این منظور به مجلس ارائه کند تا دولت بتواند مانند سابق حق بیمه این افراد را پرداخت کند.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 01 November 2015
ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به مشکلات رانندگان تاکسی در پی قطع بیمه تأمین اجتماعی این قشر از سوی دولت اظهار داشت: در سال 88 پس از هدفمند کردن یارانه ها به خاطر اینکه دولت به رانندگان تاکسی کمک کند تا این افراد از تصمیمات دولت متضرر نشوند، بحث بیمه رانندگان تاکسی را عهده دار شد. به این صورت که 50 درصد هزینه بیمه را دولت و مابقی را رانندگان تاکسی متقبل شدند.


عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: دولت از سال 88 حق بیمه رانندگان تاکسی را پرداخت کرده است. این موضوع در دولت فعلی مورد بررسی قانونی قرار گرفت. دولت بررسی کرده اعتباری که از سبد دولت کسر می شود آیا مصوبه مجلس را دارد که متأسفانه این موضوع مصوبه مجلس را ندارد.


وی ادامه داد: اقدام دولت در پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی کار زیبنده ای بود که به این قشر آسیب پذیر پرداخت می شد. البته دولت اعلام کرده تسهیلات بیمه این افراد تا پایان سال به آن ها پرداخت می شود و فقط بیمه افراد جدیدی که به تاکسیرانی ملحق شده اند، قطع شده است و از سال آینده بیمه افراد قدیمی نیز قطع خواهد شد.


عضو ناظر شورای شهر تهران بر سازمان تاکسیرانی افزود: شهرداری تهران باید موضوع بیمه رانندگان تاکسی را پیگیری کند از شهردار تهران می خواهیم که لایحه ای را به این منظور به مجلس ارائه کند تا نمایندگان بتوانند به دولت اجازه دهند که مانند سابق حق بیمه این افراد را پرداخت کند.


قناعتی با اشاره به پیگیری موضوع قطع حق بیمه رانندگان تاکسی در شورای شهر تهران نیز گفت: ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم که پاسخگوی مشکلات مردم باشیم. بنابراین پیگیر حل این مساله هستیم تا بخشی از مشکلات رانندگان تاکسی برطرف شود. از طرفی دولت هم باید به این فکر کند که رانندگان تاکسی در ترافیک تهران کار می کنند و اکثر آن ها مشکلات معیشتی دارند و اگر به آن ها کمک نشود زیر فشار اقتصادی از بین می روند و یا اینکه به تخلف در ضوابط موجود روی می آورند.


این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهر تهران 80 هزار تاکسی وجود دارد و حدود 60 هزار نفر از تسهیلات بیمه بهره مند می شوند که امیدواریم دولت به این طیف از جامعه کمک کند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
به این قشر بدبخت هم رحم نکردید
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
به این قشر بدبخت هم رحم نکردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
این بود رفاهی که میگفتی اقای روحانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار