با آغاز فصل سرما و شروع بارش های پاییزه ، شهرداری منطقه 3 تهران نقاط آبگیر و حادثه خیز را شناسایی و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از آبگرفتگی به اجرا گذاشته است .
کد خبر: ۱۲۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 31 October 2015
سید مرتضی روحانی معاون امور شهری و فضای سبز این منطقه با اعلام این مطلب گفت : با توجه به شروع بارش های فصلی  ؛نقاط حادثه خیز در منطقه شناسایی و اقدامات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی این نقاط شامل جوی ها ، مسیل های اصلی ،حوضچه ها و تله های زباله گیر انجام شد تا در زمان بارش شاهد کمترین مشکلات باشیم.

روحانی اظهار داشت : با اشاره به اینکه بارندگی های فصلی منجر به جمع آوری و رسوب مقدار زیادی شن و ماسه و لجن در بستر کانال می شود بنابر این مرحله سوم لایروبی مسیل ها برای جلوگیری از احتمال آبگرفتگی ،پاکیزگی محیط زیست و جوگیری از انتشار بوی تعفن ناشی از لجن اجرا می شود.

مجید بهرامی رئیس اداره مسیل ها نیز در این خصوص اظهار داشت : تاکنون لایروبی دستی مسیل زرگنده ، رودبار ، مسیل غیاثوند،مجتبایی ،کانال خشایار ، ولنجک و لایروبی نهرها از پل پارک وی تا خیابان اسفندیار انجام شده است .

بهرامی در ادامه همچنین به بازسازی برخی مسیل ها اشاره کرد و گفت:با توجه به حجم بارندگی در نیمه دوم سال و افزایش آبگرفتگی ، تدابیر لازم انجام شده و برخی مسیل ها از جمله مسیل شهرزاد ، بازسازی بخشی از دیوار مسیل زرگنده انجام شده است و دیوار کانال بهمنی نیز در برنامه قرار دارد.

وی در خاتمه یادآور شد: کانال ها و مسیل های عبوری از منطقه بالغ بر 24 هزار متر است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار