در میدان شهید بندر چه خبر است؟
مسئولان شهری اهواز می گویند در تلاشند تا وعده ای که به مردم داده اند را محقق کنند و تقاطع چندسطحی اهواز در اولین فرصت به بهره برداری برسد، پروژه ای که علاوه بر حل معضل ترافیک، زیبایی خاصی به اهواز خواهد بخشید
کد خبر: ۱۱۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 25 October 2015
تقاطع چندسطحی چهارشیر؛ جلوه ای از گره گشایی و زیبایی
این روزها دور میدان چهارشیر اهواز را المان هایی پوشانده است. شاید شهروندانی که از چهارشیر عبور می کنند چندان اطلاعی از آنچه در حال انجام است نداشته باشند. اما کارگاه پروژه بزرگترین تقاطع غیرهمسطح در سطح استان خوزستان که از پروژه های ماندگار و زیبا در سطح کشور به حساب می آید در حال انجام است.

به گزارش تابناک خوزستان، میدان چهارشیر(شهید بندر) اهواز در ورودی شهر اهواز قرار دارد و بیشترین حجم توزیع رفت و آمد خودروها را در سطح این کلانشهر به عهده دارد. با این وجود بدلیل حجم بالای ترافیکی و از طرفی عدم احداث زیرگذر و روگذر در سال های گذشته، این میدان نتوانسته نقش خود را در مدیریت ترافیکی کلانشهر اهواز بخوبی ایفا کند.

حالا شهرداری اهواز تصمیم گرفته است تا یکی از پروژه های ماندگار و بزرگ خود را در این منطقه اجرایی کند و پروژه تقاطع چندسطحی چهارشیر کلید خورده است.
بگفته شهردار اهواز، این پروژه بزرگترین تقاطع غیر همسطح جنوب ایران است که 5/1 کیلومتر پل سازی با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال صورت می گیرد.

تقاطع چندسطحی چهارشیر؛ جلوه ای از گره گشایی و زیبایی
سیدخلف موسوی از دیگر مشخصات این پروژه را 4 سطحی بودن آن دانست و ادامه داد: در این مسیر دیگر چراغ قرمزی وجود نخواهد داشت. این پروژه در بخش اصلی پل از نوع بتن صندوقه ای پیش ساخته پس تنیده با طول پل سازی به میزان 500 متر در بخش سازه ای پل های طبقاتی از نوع بتنی دال مجوف و با طول 1000 متر ساخته می شود، عرض پل 7/36 متر، عرض پل های طبقاتی 3/9 متر، اجرای کل لوپ سازی در تقاطع میدان شهید بندر با طول کلی 5/1 کیلومتر و با مساحت 32000 متر مربع و زمان اجرای عملیات ساخت لوپ 30 ماه پیش بینی شده است و تعداد 350 عدد شمع بتنی به قطر120 سانتی متر و به عمق متوسط 20 متر انجام می گیرد.

حالا اجرای این پروژه به سرعت در حال انجام است. شهردار اهواز که پیشتر با کلنگ زنی و سپس بهره برداری بموقع از تعریض پل سوم اهواز، اجرای پروژه های بزرگ را در دستور کار قرار داده است و جسارت و شجاعت که حلقه مفقوده مدیریت شهری اهواز برای اجرای پروژه های کلان بود در حال تبدیل کردن اهواز به کارگاهی عمرانی است.
تقاطع چندسطحی چهارشیر؛ جلوه ای از گره گشایی و زیبایی
در حال حاضر زیرگذر شریعتی، روگذر جوادالائمه و تقاطع ولایت در حال انجام است و از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار هستند. پیش از این زیرگذر خلیج فارس نیز با حضور مسئولان محلی به بهره برداری رسیده بود.

مسئولان شهری اهواز می گویند در تلاشند تا وعده ای که به مردم داده اند را محقق کنند و تقاطع چندسطحی اهواز در اولین فرصت به بهره برداری برسد، پروژه ای که علاوه بر حل معضل ترافیک، زیبایی خاصی به اهواز خواهد بخشید.

تقاطع غیر هم سطح میدان شهید بندر (چهارشیر) بزرگترین تقاطع غیر همسطح چندین سطحی (چهارسطح) در جنوب غرب کشور بوده و این تقاطع در پرترافیک ترین محل تلاقی منطقه شهری و کانون توزیع و تقسیم که به مسیرهای ورودی و خروجی شهر اهواز منتهی می شود، احداث خواهد شد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
چه به سر اون چهارتا شیر میاد؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار