کد خبر: ۱۱۶۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳ 07 April 2024

عضو شورای شهر اهواز خطاب به پورموسوی:

سیاه‌نمایی های اخیر شما، شائبهٔ سهم‌خواهی و دخالت در انتصابات شهرداری را دارد، نه دلسوزی برای شهروندان!

علی مدد هاشم پور عضو و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز، خطالب به سیدمحمدعلی پورموسوی، رئیس این شورا نوشت:

در دی ماه سال گذشته، طرح جنجالی تعدادی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر، مبنی بر خاتمهٔ دورهٔ خدمت شهردار اهواز، جناب آقای امینی، تحت عنوان فقدان شرایط احراز سمت شهردار (تشکیک در سوابق اجرایی و اشکال به عدم سکونت فرزندان ایشان در محل خدمت) ارائه شد که به علت ابهامات و اشکالات جدی قانونی، در جلسات متعددی که با این دستور کار بود، شرکت ننمودیم و نهایتاً با توجه به مصوبهٔ شورای تامین استان، این موضوع تا پایان سال، از دستور کار شورای اسلامی شهر، خارج شد. اما متأسفانه از ابتدای سال جاری، این طرح، بدون تغییر و رفع ایرادات قانونی سابق، مجدداً در دستور کار شورا قرار گرفت که با عدم حضور ما در این جلسات غیرقانونی، تا کنون طراحان این طرح به مقصود خود نرسیدند.

در این مدت چند ماهه، برخی از اعضای شورای شهر و طراحان این طرح و برخی رسانه‌های استان، که بعید است برای رضای خدا و مجانی، آلت دست کسی شوند، اینجانبان، اعضای غائب در این جلسات غیرقانونی شورا را به انواع اتهامات و افتراها نواخته و بار گناهانمان را سبک ساختند. برای کسانی که معتقد به روز جزا هستند، این تهمتها جای گلایه ندارد اما جهت اطلاع شهروندان عزیز اهوازی، که توفیق نوکری آنها را داریم، لازم دیدیم نکاتی را در قالب سوال از سید محمدعلی پورموسوی رئیس محترم شورا را به سمع و نظرشان برسانیم:

۱. قبل از انتخاب آقای امینی به عنوان شهردار، موضوع سکونت فرزندان ایشان در اهواز مطرح شد و ایشان به صراحت در جمع همهٔ اعضای محترم شورا گفتند که بعلت مشکلاتی که وجود دارد، استقرار فرزندانم در اهواز مقدور نیست و اگر برایتان این موضوع مهم است در انتخاب من تجدید نظر کنید. در آن جلسه همه شرایط ایشان را پذیرفتیم و ایشان با سیزده رای، بعنوان شهردار انتخاب شد. حال حتی اگر مسایل اخلاقی و عدم همراهی برخی از اعضای همان جلسه را نیز لحاظ نکنیم و خواهان اجرای مر قانون باشیم باز هم اشکال وارد نیست چراکه آقای شهردار، طی مکاتبه‌ای با وزیر محترم کشور در این خصوص، مستنداتی ارائه کردند و وزیر کشور که ابلاغ‌کنندهٔ دستورالعمل شرایط احراز سمت شهرداران شهرهای مختلف هستند، پاسخ دادند که «با توجه به سکونت شهردار و همسرشان در محل خدمت، نیازی به سکونت فرزندان نیست» اما طراحان این طرح معتقدند، وزیر کشور نمی‌تواند چنین دستوری بدهد و تشخیص این موضوع با شوراست که اگر اینگونه است و وزیر کشور خارج از اختیارات خود اینچنین پاسخی داده است؛ پس چرا مخالفین شهردار، از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری نمی‌کنند و این نامه را بلااثر نمی‌کنند؟

۲. در خصوص موضوع بررسی مجدد سوابق اجرایی و مدرک تحصیلی آقای شهردار نیز از اداره کل شورای شهر و روستای وزارت کشور، استعلام کردیم که آیا شورا می‌تواند بدون مستنداتی که صحت مدارک قبلی را مخدوش نماید، به این موضوع ورود کند یا خیر؟ آن اداره نیز به صراحت اعلام کرد که شرط بررسی مجدد این موضوع توسط شورا، وجود مدارک و مستندات جدید است. ما نیز در این قریب به چهار ماه، بطور مکرر با حضرتعالی مکاتبه کردیم و اسناد و مدارک بررسی مجدد سوابق اجرایی و تحصیلی آقای شهردار را مطالبه نمودیم؛ اما با وجود اینکه پیگیری موضوعات اداری و پاسخ به مکاتبات، اولین وظیفهٔ قانونی حضرتعالیست، حتی یک پاسخ به این ده‌ها نامه ندادید!

۳. اگر مشکل حقیقی طراحان این طرح غیرقانونی، سکونت فرزندان و سوابق اجرایی و تحصیلات آقای شهردار نیست و مشکل در عملکرد ایشان است؛ پس چرا از طریق طرح سوال، استیضاح یا تحقیق و تفحص از واحدهای مختلف شهرداری، این اشکالات عملکردی را پیگیری نمی‌کنند؟ اصلا اگر طراحان این طرح غیر قانونی به عملکرد شهردار اشکال دارند، چرا نتیجه پنج طرح تحقیق و تفحصی که سابقا ارائه و با آب و تاب در رسانه‌ها مطرح کردند را به مردم اعلام نمی‌کنند؟ واضح و روشن به شهروندان بگویید که چرا موج تحقیق و تفحص از سازمان ها و واحدهای شهرداری راه افتاد؛ ولی حتی یک مورد را هم پیگیری نکردید؟

۴. حال که به مرحلهٔ پاسخگویی شورا رسیدیم لطفا به شهروندان بفرمایید:

الف: از زمان تصویب قانون ارزش افزوده تا کنون، که امور مالیاتی استرداد ارزش افزوده و مالیاتی که موقع خرید کالا به شهرداری بایستی مسترد کند ولی نکرده چه کرده اید؟

ب: برای پیگیری وصول مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی، که بالغ بر بیست همت برآورد شده، چند مدیر اجرایی را به صحن شورای شهر دعوت کردید و الزام کردید که حق و حقوق شهرداری را بدهند؟

ج: به افکار عمومی پاسخ دهید که چرا بعضی از کمیسیون های تخصصی شورا که هر هفته بایستی تشکیل شود، در هفت ماه اخیر مدیریت جنابعالی، حتی یک بار هم تشکیل نشده‌اند؟ آیا حاضرید گزارش شفافی از تشکیل جلسات کمیسیون های تخصصی شورا را به شهروندان ارائه دهید؟

د: حال که در حال رسیدگی به غیبت ما در جلسهٔ رسیدگی به طرح غیرقانونی برکناری شهردار هستید، لطفاً اعلام بفرمایید که چرا به غیب اعضایی که برای اصلاح بودجه و متمم بودجه، لوایح عوارض و بهای خدمات و تدوین بودجه سال آتی شهرداری و شانزده سازمان وابسته رسیدگی نمی‌کنید؟ چرا به تذکرات دوستان شورا، در خصوص کسانی که حتی یک دقیقه هم در کمیسیون تلفیق بودجه حضور نداشتند و قانونا بایستی به غیبتشان رسیدگی شود و سلب عضویت شوند؛ هیچ توجهی نمی کنید؟ انصاف و مردانگی به خرج داده و گزارش حضور اعضای شورا در جلسات تلفیق و سایر کمیسیون های شورا در بهمن و اسفند را به مردم اعلام نمائید.

ه: چرا از بین کسانی که در جلسات رسیدگی به این طرح غیرقانونی غیبت کردند، غیبت سه نفر را موجه و غیبت سه نفر دیگر را غیرموجه دانستید و پیگیر سلب عضویت ایشان هستید؟

۵. جناب آقای پورموسوی تا کی باید در پارلمان شهری، شاهد سوء مدیریت‌ها و تبعیض باشیم؟ چه بسا اگر نیمی از وقت و انرژیی که در چند ماه گذشته، صرف برکناری غیرقانونی شهردار کردید را صرف حل معضلات شهری می‌کردید، اوضاع شهرمان اینگونه نمی‌بود. شما نه تنها شهرداری که با اقدامات زیرساختی متعدد در حال قرار گرفتن در ریل درستی بود را حمایت نکردید، متاسفانه شورا را نیز از ریل خارج کردید. افسوس از این همه فرصت سوزی؛ بجای اینکه به مدیریت شهری کمک کنید که به شهروندان خدمات بهینه ارائه دهند، تا توانستید موانع ایجاد کردید.

۶. ای کاش در کنار انتقاد کردن از شهردار و شهرداری، به این دستاوردها نیز اشاره می‌کردید:

آ: پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دوره‌های گذشته شهرداری در دو سال گذشته

ب: پرداخت وام هایی که بعد از هفده سال تسویه شدند

ج: اخذ ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بعد از چهل سال

د: خرید ۲۴۰ دستگاه اتوبوس(دو و نیم برابر اتوبوس‌های سال ۱۴۰۰)

ه: تجهیز سازمان های تعطیل و نیمه تعطیل از جمله عمران و موتوری با خرید بیش از ۶۰ دستگاه و بازسازی بیش از ۴۰ دستگاه

و: بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهید قربانی در مجاورت دانشگاه شهید چمران با وجود زمین‌گیر شدن در دوره‌های قبلی ظرف ۱۸ ماه

ز: حجم بی سابقهٔ زیرسازی و آسفالت محلات و معابر

ح: پرداخت ماهی ۲۸۰ میلیارد تومان حقوق کارکنان و هزینه های سنگینی جاری شهرداری

ط: اجرای دو سطح از پنج سطح تقاطع غیر همسطح شهید بندر

ی: رشد قابل توجه بودجه شهرداری از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان ظرف سه سال

و همچنین به این موانع و کارشکنی‌ها:

آ: عدم تعامل دستگاه های اجرایی و خدماتی با شهرداری

ب: برداشت ۱۳۵ میلیارد تومان طی سه ماه از حساب های شهرداری با توجه به اجراییه‌های صادره که مربوط به آرای قبل از سال ۱۴۰۰ است

ج: کارشکنی پیمانکارانی که به دست‌درازی به حقوق شهروندان عادت کرده بودند

د: سمپاشی و تبلیغات منفی افراد بانفوذ و قلم به دست و تریبون‌داری که چندین سال، بدون حضور در شهرداری، به عنوان مشاور و ... حقوق و مزایای کامل دریافت کرده بودند و با آمدن جناب آقای امینی، دستشان از اموال مردم کوتاه شد و...

ای کاش این دستاوردها و موانع را نیز می‌گفتید تا به سیاه‌نمایی متهم نشوید. این سیاه‌نمایی و عدم ذکر دستاوردها و موانع پیش روی مدیریت شهری، شائبهٔ سهم‌خواهی و دخالت در انتصابات دارد و نه دلسوزی برای شهروندان.

در آخر لازم است خطاب به مردم شریف و صبور شهرستان اهواز عرضه بداریم که عدم حضور ما در جلسات غیر قانونی برکناری شهردار، تنها ایستادگی در مقابل حرکات قلدرمابانه و جلوگیری از تخلف سایر اعضا از قوانین و مقررات شوراست نه جلوگیری از استیضاح و اعمال نظارت که حق قانونی ماست.

دوستانی که به شما شهروندان القا می‌کنند که ما حامی بی‌چون و چرای آقای شهردار هستیم تهمت و افترا به ما می‌بندند و وزر و وبال برای خود می‌خرند. آنها سعی دارند با کمک برخی رسانه‌های پروژه‌بگیر، ذهن شما را از مطالبهٔ اصلی ما منحرف سازند. حرف و خواستهٔ ما، عمل به مر قانون و پرهیز از رفتارهای غیرقانونی در شوراست.

به امید ساخت شهری آبادتر با پرهیز از اختلافات جناحی و توجه به شهر و شهروندان خدمتگذار مردم در شورای اسلامی کلانشهر اهواز.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار