استاندار خوزستان نقش محوری شخصیت‌هایی مانند شهیدان زاهدی و رحیمی در شکل‌گیری جبهه مقاومت را موثر دانست و گفت: روحیه شهادت طلبی را باید نقطه قوت جبهه مقاومت دانست که نتیجه آن زمینه ساز تضعیف رژیم صهیونیستی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ 07 April 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی‌محراب بامداد یکشنبه در مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه رمضان در گلزار شهدای اهواز اظهار کرد: این مراسم پرفیض به گفته جهادگران هیئت، فرزندان شهدا و ایثارگر استان ، حدود ۲۱ سال است که به صورت مستمر در شب های قدر در گلزار شهدای برقرار است و امید می رود این محفل نورانی و سراسر خیر و برکت، همچنان تداوم داشته و یاد و خاطره شهدا در دل‌ها همیشه زنده نگه داشته شود.

وی افزود: عبادت و راز و نیاز در کنار مزار شهدا و به نوعی شاهدان همیشگی و بیدار و اصحاب پیامبر(ص) و مکتب قرآن و سربازان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، باعث افتخار و عزت است.

استاندار خوزستان ادامه داد: شب‌های قدر برکات زیادی دارد که یکی از مهمترین آن ها، تربیت نفس انسان برای خودسازی است و باید تلاش کنیم تا ماه های آینده تغییرات مهمی را در زندگی خود ایجاد کنیم چرا که از رمز و رازهای شب‌های قدر، برقراری ارتباط مستقیم با خالق و تصمیم گیری برای حذف خطاهای فردی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: اگر در شب های قدر حالت ملکوتی در انسان ایجاد شود ، بی شک در طول سال نیز این حالت در رفتار انسان باقی می ماند و اگر غیر از این باشد سختی های متعددی در پیش خواهیم داشت.

حسینی محراب خاطر نشان کرد: شهیدان به وضوح به این روح ملکوتی دست یافتند و با دوری از تعلقات دنیایی به ملکوت رسیده و با معصومین و اولیای خدا همراه شدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت، گفت: سرداران شهید زاهدی و رحیمی نیز در این مسیر مجاهدت کرده و به بالاترین درجه از کمال و انسانیت و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

استاندار خوزستان گفت: نقش محوری و موثر این شهیدان گرانقدر در سوریه و منطقه و مبارزه با رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی بر جهانیان پوشیده نیست؛ به‌ گونه‌ای که جهانیان باید مقابل این سرداران رشید اسلام، سر تعظیم فرود آوردند.

وی اظهار کرد: سرداران شهید زاهدی و رحیمی از افتخارات ایران اسلامی و جهان اسلام بودند که در کنار شهدایی نظیر عماد مغنیه، شهید مصطفی در جبهه مقاومت نقش اثرگذاری داشتند.

استاندار خوزستان یادآورشد: این شهدای والا مقام، همچنین طی سال های اخیر نیز در کنار دیگر مدافعان حرم با داعش و گروه‌های تکفیری‌های در منطقه مقابله می کردند.

حسینی محراب افزود: به گفته رهبر کبیر انقلاب خط سرخ شهدا خط سرخ محمد(ص) و آل علی(ع) است که این خط برای شهدا به ارث رسیده است؛ فرزندان شهدا باید افتخار کنند که فرزند این شهدای گرانقدر هستند.

مواضع ایران در تحولات دنیا تاثیرگذار است

وی تصریح کرد: روزگاری جهانیان نقش ایران را در دنیا و منطقه به حساب نمی آوردند و در دوران جنگ تحمیلی، بین عراق و ایران تفاوتی قائل نبودند اما اکنون ایران اسلامی در جایگاه تصمیم گیری برای منطقه قرار دارد و مواضع کشورمان در تحولات دنیا تاثیرگذار است.

استاندار خوزستان گفت: امروز برخی دشمنان ایران اسلامی مسیرهای خود را به واسطه قدرت غیر قابل انکار کشورمان، منحرف می کنند و برخی کشورهای اسلامی نظیر یمن، از شهدای ما تبعیت کرده و به رهبر معظم انقلاب اقتدا می کنند.

وی یادآور شد: این درحالی است که هنوز خیلی از نظریه پردازان جهان نتوانسته‌اند، ترسیمی از شهید و شهادت داشته باشند چرا که الگوی این شهدا، امام زمان(عج) و امیرالمومنین(ع) است.

بقای رژیم صهیونیستی به صورت جدی مورد تهدید است

وی به دیدگاه کشورهای عربی منطقه درباره غزه و محور مقاومت اشاره کرد و گفت: باتوجه به جمع بندی سخنان امپریالیسم، آن‌ها به این باور رسیده‌اند که بقای رژیم صهیونیستی به صورت جدی مورد تهدید بوده و مشاور امنیت ملی آمریکا نیز این دیدگاه را تایید کرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: به گفته جبهه مقاومت، حماس از نظر عملیاتی آسیب ندیده و برای دفاع جانانه در مناطق مختلف فلسطین بخصوص در غزه، آماده است در حالی که این رژیم جعلی بر این باور است که در این جنگ، حماس و جهاد نمی‌توانند پیروز شوند و باید خود را تسلیم کنند.

وی افزود: با این وجود حماس مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی با کمترین امکانات بیشترین مقاومت را دارد و بی شک این روحیه مجاهدت و شهادت طلبی منجر به پیروزی شده و آسیب‌پذیری این رژیم جعلی نیز روز به روز بیشتر می شود.

حسینی محراب اظهار داشت: آمریکایی‌ها نیز بر این باورند که خرید زمان برای آن‌ها موثر است اما با این وجود هم به جنگ در منطقه اصرار دارند و هم سازش را مطرح می کنند.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه برخی کشورهای عربی برای حمایت از رژیم صهیونیستی و ارایه طرح سناریوی سازش، گفت: بیشتر کشورهای عربی همواره به صورت مخفیانه با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده و در طول تاریخ نیز تعداد کمی از کشورها بودند که با این رژیم ارتباط نداشتند؛ این کشورها همیشه حامی طرح‌های آمریکا بوده و اکنون نیز به آن‌ها خط داده شده که فلسطین را بر سر میز مذاکره کشیده و همزمان نیز قتل عام مردم مظلوم تا رسیدن به توافق، ادامه داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: کشورهای عربی بر این باورند که قدرت مقاومت باید کاهشی باشد نه افزایشی؛ تا بتوانند تصمیم‌گیری کرده و جبهه مقاومت را از ایران دور کنند.

وی عنوان کرد: بیشترین ترس کشورهای عربی منطقه از این است که اگر حماس و جبهه مقاومت پیروز شود، مسیر برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی دیگری در کشورهای عربی، هموار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار