مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تاکنون ۲۴۷ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۱۱ کیلومتر شبکه‌های توزیع آب در قالب طرح جهاد آبرسانی با هدف تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستا‌های محروم استان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 03 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، محمد فرهاد، امروز چهارشنبه (۱۵فروردین) با بیان این مطلب اظهار کرد: همچنین در این راستا ۳۴ باب مخزن ذخیره آب به حجم چهار هزار و۹۵۰ مترمکعب و ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ احداث شده و در مجموع پروژه جهاد آبرسانی روستایی در کردستان ۴۸.۲۶ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و طی ۳۰ ماه قرار است ۱۶۹ روستای استان را از نعمت آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند کند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: از این تعداد روستا ۱۲۲ مورد در قالب ۶ مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ تک روستا قرار دارند و در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: پس از اتمام فاز نخست این طرح، با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی، روستا‌های دیگری نیز در استان کردستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند شوند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار