مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: دولت می‌بایست، مردم را به عنوان بخش قدرتمند اقتصاد بپذیرد و آن‌ها را بعنوان حامیان اصلی اقتصاد بپذیرد و نگاه رقابتی به بخش خصوصی نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 30 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سیدجوادحسینی واشان گفت: سال جدید توسط مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده است که می‌تواند باعث تحول اساسی در اقتصاد کشور شود.

وی بیان کرد: بررسی عناوین سال‌ها از ابتدای این اقدام ابتکاری توسط مقام عظمای ولایت، نشان می‌دهد که در ۶ سال اول نامگذاری سال‌ها عمدتاً عناوین ملی و فرهنگی بوده است و از سال ۱۳۸۷ تاکنون یعنی ۱۶ ساله اخیر همواره نامگذاری سال‌ها جنبه اقتصادی داشته است که این حاکی از اهمیت موضوع است.

حسینی واشان اظهارکرد: سیستم حاکمیتی کشور به ویژه شخص مقام عظمای ولایت در تمام این دو دهه اخیر، مشکلات اقتصادی و را‌های برون رفت از آن را برای دولتمردان و قوای مقننه و قضاییه تبیین کرده‌اند که در این دوره‌های زمانی بعضاً قوای سه گانه این شعار‌ها را جدی گرفته و اقدامات تحولی قابل توجهی نیز انجام دادند، ولی این اقدامات کفایت کننده نبوده است بررسی عناوین سال‌ها در دهه اخیر نشان می‌دهد که مقام عظمای ولایت در سال‌های ۹۵ و ۹۶ عناوین را اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.

مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی افزود: در سال‌های ۹۸ و۹۹ و امسال نیز رونق تولید و جهش تولید عنوان سال‌ها بوده که هدف اصلی از نامگذاری نیز تعیین خط مشی اصلی و گفتمان غالب کشور در سال جاری بوده یعنی قوای سه گانه کشور می‌بایست در جهت تحقق این شعار برنامه‌ریزی حداکثری را داشته باشند که دولت در این راستا دو وظیفه اصلی را بر عهده دارد و آن اینکه زمینه مشارکت مردم را در جهش تولید فراهم کرده که فرایند‌ها و بروکراسی اداری را در جهت تسریع امور تسهیل کرده که وظیفه کلانی بر عهده دارند.

وی بیان کرد: دولت باید حداکثر تلاش خود را به کار ببندد تا بخش خصوصی انگیزه کافی جهت سرمایه‌گذاری را داشته باشد و لذا فراهم کردن بستر امنیت سرمایه‌گذاری است که در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم را فراهم شود تا بخش خصوصی و عمومی با اطمینان خاطر سرمایه گذاری کنند و نگران سرمایه خود نباشد.

حسینی واشان بیان کرد: مشارکت مردم در فرایند تولید افزایش پیدا خواهد کرد و امروز عرصه تولید، جبهه تولید و خدمت رسانی به مردم است و مشارکت و فعالیت در این جبهه چه بسا اجر و پاداش همسنگ با اجر و پاداش شرکت در جبهه مبارزه حق علیه باطل همانند دوران دفاع مقدس را داشته باشدکه بنابراین همه دولتمردان وظیفه دارند در سال جدید در جهت تحقق شعار سال تلاش کنند.

مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی افزود: باید موانع را از پیش روی مردم بردارند و زمینه را برای مشارکت حداکثری و سرمایه‌گذاری مردم در تولید فراهم کنند و دولت در عرصه اقتصادی می‌بایست به این باور برسد که وظیفه دولت فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری هر منطقه بر پایه عدالت و تقویت اقتصادی و اشتغال در منطقه است.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار