معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۷۱ واحد اقامتی در این استان برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 16 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، اسماعیلی اظهار کرد: این واحد‌های اقامتی شامل ۹ هتل، ۱۱ مهمان‌پذیر، دو هتل‌آپارتمان، دو متل، ۴۱ بوم‌گردی و چهار خانه مسافرند. تعداد کل اتاق‌های آماده‌شده ۵۹۸ اتاق با ظرفیت ۱۰۸۰ نفر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عید نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، پیش‌بینی می‌شود میزان اقامت مسافران در واحد‌های اقامتی استان کاهش یابد.

اسماعیلی بیان کرد: امسال تعداد واحد‌های بوم‌گردی افزایش یافته، تعداد این واحد‌ها سال گذشته ۳۵ باب بود که امسال به ۴۱ باب رسید. حدود ۸۰ درصد از ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی استان برای تعطیلات عید نوروز تکمیل شده است.

وی به خانه‌مسافر‌های غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: برای اینکه نظارت بر این مکان‌ها افزایش یابد، از صاحبان این مکان‌ها تقاضا شده است تا برای گرفتن مجوز فعالیت موقت به این اداره کل مراجعه کنند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در هر شهرستان استان ۱۵ تا ۱۶ خانه‌مسافرغیرمجاز وجود دارد که می‌توان به آن‌ها مجوز فعالیت موقت دارد.

وی تعداد خانه‌مسافر‌های دارای مجوز فعالیت در استان را ۱۰ تا ۱۲ باب اعلام کرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار