رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از برگزاری یک هزار و ۷۰۰ دادگاه آنلاین (برخط) و دو دادگاه علنی برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵ 16 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مجموع جلسات دادرسی الکترونیک در استان خراسان شمالی تا ۲۴ اسفند ماه چهار هزار و ۱۴۱ مورد بوده که شامل دادگاه‌های آنلاین (برخط) و نیز جلسات رسیدگی در ارتباط با محکوم علیه زندانی بوده است.

وی افزود: این در حالی است که در سه ماهه چهارم سال گذشته و بعد از راه اندازی جلسات دادرسی الکترونیک با زندان در بستر سامانه مجازی، خراسان شمالی روند روبه رشدی را تجربه کرد، به طوری که در ردیف استان‌های پیشرو در این حوزه قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ پس از فراهم شدن شرایط لازم، دو جلسه دادگاه علنی برخط با موضوع اثبات مالکیت و مطالبه خسارت و نیز تأیید فسخ بیع (مالی) در شعبه ۱۱ تجدید نظر استان برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بر نقش محوری مردم در راستای تحقق شعار سال جاری و مشخصا جهش تولید تأکید و تصریح کرد: طبعا مشارکت فعال و همکاری مؤثر مردم و نقش آفرینی بهتر آنان در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجبات تحقق شعار سال و شناسایی و رفع معضلات و موانع فراروی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را به دنبال دارد و چنانچه هدفمند و مبتنی بر برنامه ریزی دقیق و سازوکار‌های نظارتی قوی باشد می‌تواند به نتایجی منجر شود که جلب رضایتمندی عمومی را به بهترین شکل ممکن در پی داشته باشد.

مقام عالی قضایی در استان، اعمال نظارت‌های لازم و مسئولیت پذیری را از جمله ویژگی‌های شایسته و مورد انتظار از مدیران توصیف و اظهار کرد: این قِسم از خصوصیات مدیریتی می‌تواند ضمن ترویج و نهادینه سازی روابط حسنه در محیط کار و ایجاد نوعی از صمیمیت و در عین حال نشاط و اخلاق مداری در بحبوحه فعالیت‌های سازمانی، در افزایش انگیزه برای بهبود شاخص‌های عملکردی در کاهش میزان تخلفات در مناسبات اداری نیز نقش مؤثری داشته باشد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار