نماینده، ولی فقیه در استان از ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن، نام برد و با اشاره به اثرات روح افزای کلام وحیانی گفت: کربلایی کاظم ساروقی فراهانی یک کشاورز ساده و بی سواد بود که با معجزه این کلام نورانی حافظ قرآن شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 15 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه ۲۴ اسفند در دیدار جمعی از حافظان و قاریان برجسته و نیز اساتید، پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان سمنان که در حوزه علمیه صادقیه سمنان برگزار شد، بر ضرورت استفاده از سفره پرفیض رحمت و مغفرت الهی در ماه مبارک رمضان و خصوصا قرآن کریم تاکید کرد.

وی با یادآوری داستان کربلایی کاظم ساروقی فراهانی تصریح کرد: این مرد کشاورز پس از کمک خالصانه به یک فرد مستمند، مشمول عنایت ویژه پروردگار شد و با وجود آنکه بی‌سواد بود حافظ قرآن کریم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: وقتی علما و بزرگان آن زمان این مرد خدا را مورد آزمایش و امتحان قرار می‌دادند او با وجود بی‌سوادی، آیات قرآن را به بهترین وجه تلاوت می‌کرد و می‌گفت قرآن نور دارد و من نور آن‌را می‌بینم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با اشاره به آیات دوم و سوم سوره مبارکه انفال گفت: بر اساس این آیات، فقط مؤمنین هستند که ایمان آن‌ها از نور قرآن افزایش پیدا می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تقدیر از قاریان و حافظان قرآن کریم در سراسر استان گفت: خداوند متعال در آیه ۱۷۴ سوره مبارکه نساء می‌فرماید «یا أَیُّهَا النّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبیناً»‌ای مردم! دلیل روشنی از طرف پروردگارتان برای شما آمد و نور آشکاری به سوی شما نازل کردیم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه یکی از اسامی قرآن کریم «نور» است افزود: اگر چشم بینا داشته باشیم حقیقت نور و تلألو آن را هنگام تلاوت آیات شریفه قرآن کریم درک می‌کنیم.

حجت الاسلام مطیعی انس با قرآن کریم را فرصت خودسازی حقیقی انسان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق بهره‌مندی از این سفره پرفیض را به همگان عطا فرماید.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار