مدیرعامل هلال احمر یزد خبر داد:
مدیرعامل هلال احمر یزد با اشاره به اینکه راه‌اندازی  دو خانه هلال ویژه طلاب و فرهنگیان یزد در دستور کار است گفت: اگر این دو خانه هلال با توان بالا شروع به کار کنند و آموزش‌های لازم را ببینند، در بحث کمک‌های اولیه و پیشگیری در بعضی حوادث پیشران خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶ 13 March 2024
راه‌اندازی 2 خانه هلال ویژه طلاب و فرهنگیان در یزد

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد عشقی امروز در نشست خبری ضمن تشکر و قدردانی از زحمات  دکتر حرازی‌زاده در طول فعالیت مدیریت هلال احمر یزد، اظهار کرد: معاونت جوانان طرح خوبی را با همکاری مددجویان کمیته امداد انجام داد و۲۰۰ نفر از مددجویان در سطح مربی اموزش می‌بینند.

وی افزود: به این وسیله و پس از اجرای طرح، در کلاس‌های امداد و آموزش‌های اولیه و همچنین برنامه‌های نوروزی که در چادرها است از همکاری مدد‌جویان استفاده خواهد شد.

عشقی از تاسیس ۹۲ خانه هلال تاکنون در یزد خبر داد و گفت: ماموریت‌های اصلی خانه‌های هلال در مواقع غیر بحرانی آموزش در محلات و روستاها و بخش‌ها است که از نیرو و توان مردم محله استفاده می‌شود و تجهیزاتی که در اختیار خانه‌های هلال قرار خواهد گرفت هم در مواقع بحرانی به عنوان تیم‌های پیشران و اگر نیاز به تیم‌های پشتیبان شود کمک حال هلال احمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی  دو خانه هلال ویژه طلاب و فرهنگیان در دستور کار است گفت: اگر این دو خانه هلال به صورت قوی انجام شود و آموزش‌های لازم را ببینند در بحث کمک‌های اولیه و پیشگیری در بعضی حوادث پیشران خواهیم بود.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد با بیان اینکه طرح ملی قرار مهربانی یکی از اقداماتی است که با همکاری انتقال خون در حال انجام است گفت: تعدادی از جوانان هلال به حرم رضوی اعزام شن و همچنین 20 مورد بازدید از خانه سالمندان هم از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه ۶ میلیارد تومان از سوی هلال احمر استان یزد در مناطق محروم انجام خدمت شده گفت: اعزام ۴۳ کاروان سلامت به مناطق محروم و کمک‌های آموزشی و درمانی در این مناطق از جمله این خدمات است.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد تصریح کرد: ۱۱ شعبه بانک تجهیزات امانات در هلال احمر استان یزد در حال فعالیت هستند و افراد می‌توانند در صورت نیاز تجهیزات پزشکی را از این بانک‌ها به امانت بگیرند.

عشقی گفت: در سالی که گذشت ۲۶ هزار نفر در سطح استان، کمک‌های اولیه، آمادگی مقابله با مخاطرات و پایه‌های داوطلبی را آموزش دیدند و در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای برای سال جدید دیده شده تا آموزش در سطح مدارس، محلات و مجتمع‌های آپارتمانی نیز به صورت قوی دنبال شود.

وی در مورد داروخانه هلال احمر توضیح داد و گفت: با تلاش دکتر حرازی‌زاده داروخانه جابجا شد تا بخش مهمی از مشکلاتی که در این حوزه داشتیم برطرف شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در حال حاضر معضل مهمی که در داروخانه هلال احمر وجود دارد، معطل شدن بیمار به مدت ۵۰ دقیقه در داروخانه است.

عشقی در ارتباط با دلیل معطلی در این داروخانه عنوان کرد: روند ثبت و فرایند تحویل دارو برای بیمه‌های خدمات درمانی و تامین اجتماعی چون در بستر اینترنت است و تایید داروها به کندی انجام می‌شود یکی از دلایل این تاخیر است.

وی تصریح کرد: با صدور مجوز از سازمان غذا و دارو، برنامه جدیدی ارائه شده که با اجرای آن، معطلی در داروخانه هلال احمر را از ۵۰ دقیقه به ۷ دقیقه خواهیم رساند.

وی گفت: با توجه به ابلاغیه سفرهای نوروزی، از 24 اسفند ماه تا 17 فروردین خدمات‌رسانی هلال احمر آغاز و تمام پایگاه‌ها و پایگاه‌ها و تسهیلات چادری فعالیت خود را انجام خواهند داد.

وی گفت: مجوز ۱۴۸ نفر نیرو جدید اخذ شده که تا کنون ۵۸ نفر نیرو اضافه شده و امید داریم تا اردیبهشت سال آینده ۲۵ دستگاه خودرو عملیاتی به ناوگان امدادی هلال احمر یزد افزوده شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار