معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: با ورود صلح یاران شهرستان کامیاران، اختلاف و تنازع بین اهالی روستای سرریز از توابع این شهرستان پس از ۵ سال به صلح و سازش منجر شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 07 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ در روستای سرریز از توابع شهرستان کامیاران، بین اهالی این روستا در خصوص استفاده از چشمه آب اختلافات فراوانی بوجود آمد و پرونده‌های متعدد حقوقی و کیفری در این خصوص در دادگستری کامیاران تشکیل شد.

وی افزود: صلح یاران فعال شهرستان پس از برگزاری چندین جلسه با طرفین این پرونده‌ها و مراجعات مکرر به روستای مذکور، توانستند در قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می‌بخشم» پس از ۵ سال میان اهالی این روستا صلح و آشتی برقرار کنند.

اسدی با اشاره به رفتار‌های کدخدامنشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، افزود: همکاری و همیاری مردم در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و صلح و سازش ضروری است و باید فرهنگ اسلامی ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون حل اختلاف استان کردستان در خصوص ستاد ملی صبر نیز گفت: این ستاد در واقع از سه کلمه صلح و سازش، بخشایش و رضایت تشکیل شده و در استان کردستان نیز همگام با تمامی استان‌ها ستاد استانی به ریاست رئیس کل دادگستری استان و ستاد‌های شهرستانی به ریاست روسای دادگستری این شهرستان‌ها تشکیل شده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار