با انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا(ACD)، علاوه بر اینکه این هفته یزد میزبان ۱۵ سفیر کشورهای عضو این مجمع است، اجلاس ۲۰۲۴ اکو هم سال آینده در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 04 March 2024
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدحسین پارسائیان پیش از ظهر امروز با اشاره به اینکه استان یزد پایتخت گردشگری کشورهای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا(ACD) اظهار داشت: در طول یک سالی که تا رویداد اصلی مربوط به این مناسبت زمان داریم، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده که به مرور انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه این هفته ما در شهر جهانی یزد میزبان تعدادی از سفرا هستیم و چهار رویداد در این دو روز برنامه ریزی شده شده است.
 
معاون استاندار یزد ادامه داد: همزمان با نشست ACD نشست اکو هم در یزد با حضور دبیرکل و اعضای این مجمع برگزار خواهد شد و میزبانی این رویداد را هم خواهیم داشت.
 
محمود رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد هم در این نشست اظهار داشت: بحث ACD مدتی است که در کشور و استان یزد مطرح است و در سال میلادی جاری این رویداد موقعیت بسیار خوبی برای استان یزد به حساب می‌آید که بتوانیم ظرفیت‌های این استان را به کشورهای عضو این سازمان معرفی کنیم.
 
وی با بیان اینکه این مجمع بیشترین عضو را در میان سایر مجامع آسیا دارد گفت: از فردا ورود میهمانان این رویداد را به یزد خواهیم داشت و از چهارشنبه صبح هم برنامه‌های در نظر گرفته شده آغاز خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه بافت گردی در دو نوبت یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده این ایام است گفت: میزبانی استاندار یزد، حضور در امیرچقماق و برنامه زورخانه امیرالمومنین(ع) از جمله برنامه های روز نخست این رویداد است.
 
رستگاری برنامه‌های ویژه توسط شهرداری یزد و اتاق بازرگانی را از جمله دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این دو روز دانست و تصریح کرد: امیدواریم که این اقدام زمینه برنامه‌های بسیار وسیع‌تری را در سال آینده به وجود آورد.
 
وی با بیان اینکه این رویداد و انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری ACD یک افتخار بسیار بزرگ ملی است، گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مرتبط با این موضوع مهم در طول یک سال نیازمند همکاری تمام بخش‌ها و شهروندان عزیزمان هستیم.
 
احمد آخوندی هم در این نشست با بیان اینکه تقویم برنامه‌های یکساله این رویداد در یزد تدوین شده اظهار داشت: این تقویم به تمام کشورها اعلام شده و بر اساس همین تقویم اقدام می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: سال آینده اجلاس عالی گردشگری با حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی و نشست‌های تخصصی گردشگری و اقتصادی با فعالین و خبرنگاران و خبرگزاری‌های معروف کشورهای ACD در یزد و برگزاری رویدادهایی در یزد و دیگر کشورها برای معرفی یزد برگزار می‌شود.
 
دستیار ویژه استاندار یزد با بیان اینکه برنامه‌ریزی صورت گرفته که بتوانیم با استفاده از ظرفیت این مجمع یزد را به چهار میلیارد نفر از جمعیت جهان که عضو این کشورها هستند معرفی کنیم.
 
سید امیرناصر طباطبایی دبیر اجرایی رویداد پایتختی گردشگری ACD با بیان اینکه کشورهای عضو این مجمع 60 درصد جمعیت جهان را دارند تصریح کرد: این اتفاق بسیار بزرگ است و باید از ظرفیت آن برای معرفی هرچه بیشتر یزد به کل جهان نهایت استفاده را ببریم.
 
وی ادامه داد: سال گذشته این افتخار در کشور ترکیه بود و امسال یزد می‌تواند از ظرفیت آن نهایت استفاده را ببرد و برای این موضوع باید بتوانیم همکاری و همراهی تمام بخش‌ها را داشته باشیم.
 
محمد سپهر دبیرکل اتاق بازرگانی یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید در استان یزد در بسیاری از بخش‌ها بیش از نیاز کشور است گفت: ما در استان یزد نیاز به بازارهای جدید برای عرضه تولیدات با کیفیت استان هستیم و قطعا این رویداد بسیار مهم می‌تواند در ورود کالاهای یزد به این کشورها تاثیرگذار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار