تولیت آستان عبدالعظیم:
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: رأی ما مسئولیت آور و شرکت در انتخابات یک امر واجب و لازم است، اما لازم تر از آن این است که به چه کسی باید رای داد تا آن رای هدر نرود، مردم باید دقت کنند که این امانت های مهم را به دست چه کسی و یا کسانی می سپارند، نماینده اصلح بر اساس قرآن، روایت و نگاه به قانون انتخاب شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 28 February 2024

قاضی عسکر

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر شب گذشته در تالار شیخ صدوق(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به در پیش بودن انتخابات و اینکه مسأله انتخابات از نظر شرعی و ملی اهمیت بسیار بالایی دارد اظهار داشت: باید بدانیم انتخابات و شرکت در انتخابات یک امر شرعی و الهی است، ممکن است برخی بگویند که در زمان رسول الله (ص) انتخاباتی وجود نداشته، چطور شما می گویید این یک امر الهی است!؟

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: نماینده وقتی می خواهد درباره مسائل کلان کشور تصمیم گیری کند، باید اطلاعات و دانش لازم را داشته باشد تا بتواند به گونه ای عمل کند و تصمیم بگیرد که به نفع مردم باشد، مثلا بودجه ای را تصویب کند که تورم زا نباشد و همه مردم از آن بهره مند شوند، رشد اقتصادی ایجاد شود، بیکاری کم شود، طبیعی است وقتی بیکاری کم شد زندگی مردم هم بهبود خواهد یافت.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند مجلس شورای اسلامی و نمایندگان طبق قانون اساسی چه وظایفی بر عهده دارند، شناخت نسبت به آن وظایف می تواند برای ما مشخص کند که چه کسی را برای این کار انتخاب کنیم.

قاضی عسکر یادآور شد: نخستین مسأله ای که قانون اساسی بر عهده مجلس گذاشته، قانون گذاری است؛ این امر کار ساده و آسانی نیست، وقتی بخواهند موضوعی را به صورت قانون بنویسند، فرد باید اطلاعات کافی داشته باشد و با مسائل مردم آشنا باشد.

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: مثلا تهیه لوایح و یا نوشتن قوانین در حوزه بانوان، زمانی مفید خواهد بود که نمایندگان نیازهای بانوان را بشناسند و قانونی را بگذارند که کسی حق پایمال کردن حقوق زنان را نداشته باشد، و آنها بتوانند از حقوق شایسته برخوردار باشند. اگر نماینده اطلاعات درستی از اسلام و قانون و مسائل پیرامونی آن موضوع نداشته باشد، نمی تواند قانونی وضع کند که فراگیر باشد و سوءبرداشت از آن نشود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: نماینده مجلس حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد، می تواند ورود پیدا کند که آیا در جایی سوءاستفاده شده یا خیر، جایی درست مدیریت می شود یا خیر. اگر فهم درستی از مدیریت کلان نداشته باشد، چگونه می خواهد این کار را انجام دهد!؟ یا در زمینه عهدنامه ها و توافقنامه های بین المللی نمایندگان مجلس باید آن ها را تایید یا رد کنند. اگر نماینده مجلس با ابعاد مختلف آن آشنا نباشد ممکن است دوباره مثل ترکمانچای و توافقی که بحرین را از ایران جدا کرد، به کشور آسیب وارد شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فقط ظاهر افراد برای انتخاب نباید ملاک باشد، اظهار داشت: مجلس دارای کمیسیون های مختلفی است مثل اقتصاد، آموزش و پرورش، امنیت ملی و یا کشاورزی و... اگر نماینده ای انتخاب می کنیم باید تخصص لازم برای حداقل یکی از این کمیسیون ها را داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه سخنان خود تأکید کرد: یک نماینده خوب باید سیاستمدار باشد، اگر نداند ونفهمد امروز در دنیا چه می گذرد و با مسائل سیاسی داخلی و خارجی آشنا نباشد و خوب آن ها را تحلیل نکند، ممکن است قانونی وضع کند که به کشور و مردم آسیب برساند؛ همانطور که امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) یکی از آفت های زمامداران جامعه را ضعف در سیاست و تدبیر بر می شمارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: شما در زمان خودتان شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی را دیده اید، وی سیاستمدار خبره ای بود و به خوبی از توطئه ها و نقشه های شوم آمریکا و اذناب آن آگاه بود و می دانست چطور با آن ها مقابله کند، لذا توانست بایستد و همراه با جوانانی از ایران و کشورهای منطقه، سوریه و عراق را نجات داد، حکومت داعش را از بین برد، در برابر رژیم صهیونیستی به کمک لبنان رفت و در نهایت به ایران امنیت بخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر عدالتخواهی را ویژگی دیگر یک نماینده خوب دانست و یادآور شد: تبعیض از نظر اسلام محکوم است؛ قوانینی که نمایندگان وضع می کنند باید برای همه مردم سودمند باشد و از تبعیض ها بکاهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: یک نماینده خوب باید اهل تجربه باشد، اگر یک فرد بی تجربه وارد مجلس شود، تا بخواهد از مسائل مختلف آگاه شود، زمان و فرصت را از دست می دهد، اما یک نماینده با تجربه از همان روز اول کار، به سبب آشنایی با منظومه کاری مجلس می تواند به انجام وظیفه بپردازد. این توصیه مولای ما علی علیه السلام به مالک اشتر است که فرمود: اهل تجربه را انتخاب کن.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: ما که می خواهیم پای صندوق رأی حاضر شویم و انتخاب کنیم باید حتما به این ویژگی ها توجه کنیم؛ اگر به امانتداری، علم و دانش و تخصص، قدرت و توان جسمی، سیاستمدار بودن، مدیر و مدبر بودن، عدالتخواهی، تجربه و پارسایی و صبر توجه نکنیم به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان به مردم توصیه کرد: ان شاءالله روز انتخابات همه پای صندوق های رأی حاضر شده، به افراد اصلح و شایسته رأی دهند و باعث سربلندی هرچه بیشتر نظام و کشور شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار