معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از رشد ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 01 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ظهر امروز در آیین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان در تالار استاد شهید مرتضی مطهری سمنان اظهار کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی انجام شد و تاکنون در استان، بالغ بر ۱۷.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارج محقق شده که به نسبت سال گذشته ۹ برابر رشد داشته است.

وی گفت: در دهه مبارک فجر سال جاری در مجموع ۷۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: همچنین ۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد که نسبت به دهه فجر سال گذشته با ۵۳ درصد افزایش روبرو هستیم.

صادقی بیان کرد: اعتبارات دولتی اگر با همراهی مردم و در سایه وحدت مورد هزینه کرد، قرار گردد، موفق خواهیم شد.

وی تأکید کرد: امروز نرخ بیکاری در استان سمنان به زیر ۶ درصد رسیده و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر دستاورد‌های اقتصادی در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: در بحث اقتصاد دیجیتال و تولید محتوا نیز که در بحث ارزآوری تأثیر شایانی دارد، برنامه‌های ویژه‌ای در استان در نظر گرفته شده است.

صادقی گفت: فرآوری مواد معدنی در استان سمنان، توجه به محصولات دانش‌بنیان، توسعه گردشگری و بومگردی، توسعه صادرات و افزایش ارزش دلاری صادرات محصولات ازجمله برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های در نظر گرفته شده در حوزه اقتصاد استان است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار