سید محمد میرزمانی، شهردار گلستان از افتتاح پارک بانوان شهر گلستان در فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برای اولین بار، در حال ساخت یک سالن ورزشی مجهز در محله سبز دشت هستیم که انشالله در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اکنون اسکلت فلزی این ساختمان آماده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 24 January 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی «تهران ۲۰»، سید محمد میرزمانی، شهردار گلستان در خصوص ساخت و ساز‌های بی‌رویه در شهر، عنوان کرد: شهر گلستان در حوزه شهرستان بهارستان با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر در غرب استان تهران قرار دارد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات فرماندار شهرستان بهارستان، گفت: طبق تبصره ۱۱ قانون ساخت و ساز‌های غیرمجاز، بعضا در سنوات گذشته شاهد ساخت و ساز واحد‌های مسکونی با طبقات ۶ الی ۹ بودیم که با پیگیری‌های صورت گرفته، اکنون مجوزی جهت ساخت و ساز واحد‌های مسکونی بالای ۶ طبقه صادر نمی‌شود؛ چراکه جریمه‌ای برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

میرزمانی افزود: همچنین، با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، جریمه برای حذف نورگیر‌های ساختمان‌ها مصوب شد که اکنون اقدامات پیش‌گیرانه در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط شهرداری در حال انجام است، به طوریکه اکنون شاهد کمترین ساخت و ساز بی‌رویه در استان هستیم.

افتتاح پارک بانوان شهر گلستان در فروردین ماه ۱۴۰۳

شهردار گلستان درباره کمبود فضای سبز و نبود پارک ویژه برای بانوان، گفت: برای اولین بار، در حال ساخت یک سالن ورزشی مجهز در محله سبز دشت هستیم که انشالله در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اکنون اسکلت فلزی این ساختمان آماده شده است.

میرزمانی ادامه داد: پارک بانوان شهر گلستان نیز در فروردین ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

وی خبر داد: اکنون در حال ساخت بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع ابنیه، حدود ۳۸ هزار متر مربع فضای ورزشی و همچنین ۳۷ هزار متر مربع فضای فرهنگی هستیم.

۷ دستگاه اتوبوس جدید در راه بهارستان

به گفته میرزمانی، با برنامه‌ریزی در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز تسهیلات خوبی در نظر گرفته است، به طوریکه با همکاری دولت قرار است، ۳۰ دستگاه تاکسی ون به ناوگان حمل و نقل اضافه شهر گلستان اضافه شود که اکنون ۲۰ دستگاه آماده تحویل است.

شهردار گلستان گفت: در حال حاضر، با انعقاد تفاهمنامه‌ای با یک شرکت، ۷ دستگاه اتوبوس را خریداری شده است که به زودی تحویل شهرداری خواهند داد.

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ترمینال مسافربری شهر گلستان

میرزمانی، حمل و نقل را یکی از مهم‌ترین موضوعات شهر گلستان بهارستان عنوان کرد و گفت: شهرستان بهارستان به دلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی بزرگراه آیت‌الله سعیدی و اتصال شهرستان‌های اسلامشهر و رباط‌کریم به یکدیگر از نبود کمربندی و کنارگذر مناسب جهت دور زدن ترافیک رنج می‌برد.

وی افزود: متاسفانه در ارتباط با کنارگذر شمالی شهر گلستان با مباحثی مواجه هستیم که باید با همکاری اداره راه و شهرسازی یک شکافی در پل روگذر ایجاد شود که در نهایت آدران را به شهرستان شهریار متصل شود.

وی بیان کرد: پایانه مسافربری برون و درون شهری گلستان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آخرین جزئیات پرونده فساد مالی شورای نسیم شهر

عبداله نوحی، فرماندار شهرستان بهارستان درباره شورای شهر نسیم شهر، اظهار کرد: شهرستان بهارستان در سال ۱۳۸۹ از شهرستان رباط کریم جدا شد. بر اساس سرشماری سال ۹۷، حدود ۵۳۶ هزار نفر جمعیت ثبت شد که برآورد ما در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر است

وی افزود: پرونده در وزارت کشور مفتوح است و اکنون یک شهردار جدید برای نسیم شهر معرفی شده است که باید حکم وزیر کشور صادر شود.

فرماندار شهرستان بهارستان درباره آخرین جزئیات پرونده مالی ۳ عضو شورای شهر نسیم‌شهر، گفت: پرونده مفساد مالی شهر نسیم شهر به دادگسترا ارجاع و اکنون کیفر خواست صادر شده است.

پرونده همچنان باز است

نوحی در خصوص کمربندی و بحث مواصلاتی شهرستان بهارستان، افزود: شهرستان بهارستان حد فاصله اسلامشهر و رباط کریم است. در حال حاضر، ۲ شریان اصلی در مجازوت هم هستند که حدود ۳۵ کیلومتر طول این کمربندی و ۹ کیلومتر در محدوده شهرستان بهارستان واقع شده است.

فرماندار شهرستان بهارستان با بیان اینکه تکمیل این قطعه، جزو مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور بوده است، گفت: با وجود اینکه عملیات این کمربندی از حدود ۱۳ سال گذشته آغاز شده است، اما متاسفانه پس از پیشرفت حدود ۳۵ درصد رها شد. با پیگیری صورت گرفته ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل ۹ کیلومتر به این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: اکنون پیمانکار انتخاب به محض اتمام کار‌های اداری، اداره راه و شهرسازی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. تمامی مختصات، قیمت و ویژگی‌های پروژه در سامانه ستاد وجود دارد، متاسفانه هر کدام از این مراحل نیازمند طی شدن پروسه طولانی مدت است، اما اکنون با یکسری نواقض تخصصی مواجه هستیم که علت تاخیر در اجرای این پروژه است.

نوحی مطرح کرد: امیدواریم که با احداث پل و اتصال صالحیه به شهرک واوان بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی حل شود.

مترو به بهارستان می‌رسد؟

فرماندار شهرستان بهارستان در خصوص مترو بهارستان، اظهار کرد: مطالعات درباره اتصال مترو اسلامشهر به بهارستان آغاز شده است. با برگزاری جلسات متعدد به دلیل طولانی بودن خط ۳ متروی تهران برخی از فرایند‌ها مطرح می‌شود که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده قطار‌های حومه‌ای و سرعت کار احداث بالاتر آنها، در حال پیگیری جهت اجرای همزمان هر ۲ پروژه هستیم؛ چراکه بخشی از زیرساخت‌ها آماده و تجهیزات لازم خریداری شده است.

نوحی گفت: خوشبتانه با پیگیری، بحث اتصال خط مترو اسلامشهر به بهارستان در شورای ترافیک شهرستان را به تصویب رساندیم. با پیمانکار جهت آغاز فعالیت مطالعاتی صحبت شده است، اما این فذایند زمانبر است.

فرماندار شهرستان بهارستان تصریح کرد: اکنون عملیات حفاری تا میدان نماز شهرستان اسلامشهر صورت گرفته است و هنوز حفاری حدود ۶ تا ۷ کیلومتری مابین میدان نماز و قائم در محدوده شهرستان بهارستان آغاز نشده است. امیدواریم به محض پایان یافتن حفاری محدوده فوق، ما هم بتوانیم بحث مطالعتی و مسائل بودجه‌ای را فراهم کنیم.

بهره‌برداری از ۱۰۰ تخت‌خواب بیمارستان

نوحی در پایان اظهار کرد: ۱۰۰ تخت‌خواب بیمارستان ۶۴ هزار نفری در شهرستان بهارستان آماده بهره‌برداری می‌شود. با مصوبه محترم ریاست جمهوری، فاز دوم در قالب مرکز تولد با زیربنای ۷۰ هزار متر با ۹۲ هزار تخت بیمارستانی را آغاز کرده‌ایم و اکنون در حال احداث طبقه دوم این مرکز هستیم.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده، کلینیک تخصصی حضرت ابوالفضل اخیر با اعتبار ۵۰ میلیون تومان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار