رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:
رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: موزه نفت هویت صنعت نفت جنوب است و نقش شایانی در نمایش حماسه کارکنان نفت در دوران شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 16 January 2024

تابناک خوزستان: مهندس سعید آتش بار در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب در غرفه موزه‌ها و اسناد مناطق نفت خیز که در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که تا حدودی نفت در حوزه تاریخ مظلوم واقع شده در تلاش هستیم با برپایی چنین موزه‌هایی بخشی از آن را جبران کنیم و با توسعه این موزه‌ها از جمله موزه مسجدسلیمان، باغ خرم کوشک و دارخویین نقش نفت در تاریخ به مردم نشان دهیم.

آتش بار با تاکید بر عدم غفلت از تاریخ تمام مناطق نفتی کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه‌های صنعت نفت غرفه‌ای تحت عنوان موزه‌ها و اسناد مناطق نفت خیز طراحی کردیم و از آنجایی که این موزه برای اولین بار در حال برگزاری است نمی‌توان گفت یک موزه کامل و جامع است با این حال این موزه در کناره غرفه‌های صنعتی یک حوزه فرهنگی را به نمایش گذاشته است و هدف آن آشنایی با بخشی از هویت تاریخی صنعت نفت خوزستان است که در آن برخی از اسناد و اقلام و اشیا دارای جنبه تاریخی در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از این موزه ادامه داد: در حالی سومین روز نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز سپری شد که بازدیدکنندگان اقبال خوبی به غرفه‌ی موزه‌ها و اسناد مناطق نفت خیز نشان دادند لذا از همه مدیران و صنعتگران دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند چرا که یک سیر تاریخی در صنعت نفت را نمایش می‌دهد و دارای ارزش بصری است.

به گفته ی وی، نفت بخشی از هویت خوزستان است که در این موزه سعی شده نقش نفت در حوزه‌های مختلف از جمله، تاریخ، سیاست و جنگ نمایش داده شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اضافه کرد: از آنجایی که تا حدودی نفت در حوزه تاریخ مظلوم واقع شده در تلاش هستیم با برپایی چنین موزه‌هایی بخشی از آن را جبران کنیم و با توسعه این موزه‌ها از جمله موزه مسجدسلیمان، باغ خرم کوشک و دارخویین نقش نفت در تاریخ را نشان دهیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار