مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: 9 پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال در شهرستان دیواندره بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 08 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اظهار کرد: ۹ پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال و با هدف تأمین آب شرب پایدار ۳ هزار نفردر شهرستان دیواندره بهره‌برداری رسید.

وی گفت: آبرسانی به این روستا‌ها با هدف رفع تنش آبی و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دستور کار شرکت قرار گرفت و طی آن اقداماتی، چون احداث مخزن، حفاری و لوله‌گذاری خط انتقال، احداث ایستگاه سرچاهی و انشعابات انجام شد.

وی افزود: با بهره‌برداری همزمان از این ۹ پروژه، آبرسانی به روستا‌های قاچیان، کانی کبود، یوزباشکندی، توکلان، مران، آب باریک، علی‌آباد مران و مرادقلی انجام و مردم این روستا‌ها از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان افزود: برای تأمین آب شرب این ۹ روستا، عملیات احداث ۱۳ باب مخزن بتنی با حجم ۹۰۰ متر مکعب، ساخت ۲ ایستگاه سرچاهی، اجرای خط انتقال اصلی به طول ۶۹ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر انشعاب داخل روستایی اجرا شد.

فرهاد تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی شهرستان دیواندره با هدف تأمین آب شرب پایدار ۳۵ روستا و برای جمعیت ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در حال اجرا است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار