رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: مباشر و معاونان در قتل وکیل شاهرودی در آستانه اجرای حکم قصاص نفس و حبس‌های طولانی‌مدت قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 30 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور حکم اجرای قصاص نفس به‌صورت علنی و حبس‌های طولانی‌مدت برای مباشر و معاونان در قتل محمودرضا جعفرآقایی، وکیل شاهرودی در شعبه ۲ کیفری یک استان سمنان مستقر در آن شهرستان خبر داد.

وی گفت: عزم و اراده دستگاه قضائی استان سمنان در مبارزه جدی و بدون اغماض با جرائم، محکم، استوار و بدون تأثیرپذیری و در چارچوب موازین با رفتاری توأم با قاطعیت است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در پرونده قتل وکیل شاهرودی به مسؤولان قضائی شهرستان دستور داده شد تا با دقت نظر و توجه به تمام ابعاد حادثه و البته سرعت مناسب، مرتکبان شناسایی، دستگیر و برخورد قانونی و بدون مماشات را اعمال کنند.

عبداللهی با اشاره به مجازات مباشر و معاونان در قتل وکیل شاهرودی افزود: مجازات اشد برای مجرمان این پرونده ازجمله قصاص نفس و اجرای حکم به‌صورت علنی برای مباشر و حبس‌های طولانی‌مدت و پرداخت جزای نقدی در حق دولت برای ۶ نفر معاون در این قتل در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح اتهامات معاونان قتل گفت: معاونت در قتل از طریق تسهیل، ترغیب، تشویق، تطمیع و تهیه وسایل ارتکاب جرم، نگهداری غیرمجاز اسلحه شکاری و گلوله‌ها، خلاصی دادن مجرم از محاکمه ازجمله اتهامات معاونان بوده که به لحاظ نحوه ارتکاب جرم و انگیزه مرتکبان، حکم حبس برخی از افراد در دیگر شهر‌های استان‌های کشور اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: پرونده در جریان رسیدگی است و آثار و تبعات اجتماعی بزه ارتکابی، نحوه ارتکاب جرم و بیم تجری دیگران در رأی صادره لحاظ شده است که پس از قطعیت حکم و رعایت تشریفات قانونی، گردش کار حاصله منتشر خواهد شد.

به گزارش فارس؛ دوشنبه، ۱۷ مردادماه پارسال بود که «محمودرضا جعفرآقایی»، وکیل دادگستری پس از پیاده شدن از خودروی شخصی در شاهرود، مقابل چشمان همسر و پسر ۵ ساله‌اش از سوی فردی ناشناس هدف چندین گلوله قرار گرفت و ساعتی بعد در بیمارستان جانش را از دست داد.

با تلاش‌های صورت گرفته، عامل اصلی قتل مرحوم جعفرآقایی با تلاش کارآگاهان اداره آگاهی شهرستان شاهرود دستگیر شد و روند تحقیقات ادامه یافت؛ اما نباید اجازه تکرار چنین حوادثی را داد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار