مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تفاهم نامه دو جانبه برای احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی میان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شرکت سکاف منعقد شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 30 December 2023

تابناک خوزستان: مسعود بیات‌منش اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان تفاهم نامه دو جانبه برای احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی میان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شرکت سکاف منعقد شد.

وی افزود: در فاز نخست این تفاهم‌نامه جهت احداث ۱۴۲۰ واحد مسکونی در شهرستان ماهشهر زمین مورد نیاز به این شرکت جهت ساخت مسکن تحویل داده شده و قرار است این شرکت در مجموع در سراسر استان ۱۵ هزار واحد مسکن احداث کند.

بیات منش گفت: این شرکت در ارزیابی‌های صورت‌گرفته موفق شد رتبه‌های بالایی را کسب کند و در ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن خوزستان مشارکت داشته باشد و قرار است این واحدها با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب و در مدت زمان کمتری توسط این شرکت ساخته شود.

وی از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی نهضت ملی مسکن در خوزستان خبر داد و بیان کرد: اکنون ۱۲ هزار واحد مسکونی در خوزستان در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۸۶ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد زمین لازم برای ساخت در شهرهای استان فراهم شده است.

وی عنوان کرد: بیش از ۲۸۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید به مدت چهار سال در استان خوزستان ساخته شود که ساخت ۹۰ هزار واحد بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و مابقی در قالب ودیعه مسکن است. بخشی از این مسکن‌های تکلیف‌شده در این طرح در استان، مسکن حمایتی است و بخشی دیگر باید در روستاهای استان، خودمالکی و بافت فرسوده باید ساخته شود.

بیات منش بیان کرد: سهم اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در بخش مسکن حمایتی، ساخت ۹۰ هزار واحد در شهرهای استان بوده که تاکنون کار ساخت ۱۰ هزار واحد شروع شده و مابقی واحدها در مرحله انتخاب پیمانکار، آماده‌سازی و پالایش متقاضیان هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در بخش مسکن خودمالکی و بافت فرسوده رشد خوبی صورت گرفته اما برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به ورود جدی بانک‌ها و سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار