مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ هزار تخلف در محورهای مواصلاتی این استان ثبت شده که از این تعداد ۱۸۰ هزار تخلف، با مکانیز سرعت متوسط رخ داده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 21 December 2023

تابناک خوزستان: محمد جولانژاد پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته "حمل و نقل، رانندگان و راهداری" در خبرگزاری جمهوری اسلامی خوزستان اظهارکرد: ۱۰۳ دوربین کنترل سرعت در جاده‌های برون شهری فعال است که علاوه بر ثبت تخلفات لحظه‌ای رانندگان، متوسط سرعت را رصد و اعمال قانون می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده برای امسال ۶۰ دوربین جانمایی شده که از این تعداد تاکنون ۳۶ عدد نصب و تا پایان سال ۲۴ دوربین دیگر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه تا پایان امسال ۶ مجتمع خدمات رفاهی به بهره برداری می رسد افزود: در بزرگراه‌ها متناسب با هر ۲۰ کیلومتر می‌توان یک مجتمع خدمات رفاهی راه اندازی کرد.

وی با اشاره به ایمن سازی محور ایذه - دهدز گفت: سه اکیپ راهداری در حال حاضر برای بهسازی این محور فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه امسال ۱۴ هزار میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری راه‌ها هزینه شده است گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۵۰ کیلومتر انواع عملیات نگهداری راه در خوزستان انجام شده است.

جولانژاد با اشاره به احداث ۱۱۱ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۱ در خوزستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این اداره کل، تا پایان امسال ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی خواهد شد.

وی بابیان اینکه تعداد ۲۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان نیاز به احداث راه روستایی دارند ادامه داد: بهسازی یک‌هزار و ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی استان در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال تاکنون برای طرح‌های استان هزینه شده که یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در حوزه راهداری در دست اقدام است.

جولانژاد با اشاره به فعالیت حمل و نقل باری در استان خوزستان گفت: پایانه بار خوزستان حدود ۶۵ درصد حمل و نقل کشور را انجام می‌دهد که نشان دهنده پویایی صنعت حمل و نقل استان است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار