وزیر کشور، از انعقاد قراردادهای اولیه اتوبوسرانی دو شرکت خبر داد گفت: شهر کرج پس از تهران، نخستین شهری خواهد بود که اتوبوس برقی در آن به کار گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 19 December 2023

به گزارش تابناک تهران، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در همایش روز ملی حمل و نقل شهرداری‌های سراسر کشور با تأکید بر دستاوردهای سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی افزود: شهرداری‌ها اصلاح، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در اولویت تکالیف خود قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر وجوه متعدد حوزه حمل و نقل از جمله تامین نیازها و خواست مردم، ایمنی و امنیت، سازگاری با محیط زیست و در نهایت فراهم کردن آسایش و رفاه مردم اظهار کرد: با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده، ناوگان حمل و نقل درون شهری فرسوده است و هنوز پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

وحیدی اضافه کرد: علاوه بر انواع روش‌های حمل و نقل موجود، روش‌های دیگری همچون مونوریل و تراموا نیز در دستور کار قرار دارد و بر طبق آن، در ۵ شهر طرح‌های تراموا و در ۲ شهر طرح‌های منوریل در دست بررسی است.

وزیر کشور تاکید کرد: برقی شدن حمل و نقل، فصل جدیدی را در این حوزه به خصوص در کلان شهرها که برخی هم دچار آلودگی محیط زیستی هستند، رقم زده است. در گذشته بحث گرانی برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل مطرح بود اما اکنون با توجه به آثار سوء محیط زیستی سوخت‌های فسیلی، ضرورت این اقدام را بیشتر کرده است.

وی با ارائه آماری از برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، یادآور شد: در موضوع تاکسیرانی باید زمینه سرمایه‌گذاری و تامین تسهیلات برای بخش خصوصی مهیا شود تا بتوانند به برقی‌سازی این حوزه بپردازند.

وحیدی اظهار کرد: در اتوبوسرانی قراردادهای اولیه با دو شرکت منعقد شده است و شهر کرج پس از تهران، نخستین شهری خواهد بود که اتوبوس برقی در آن به کار گرفته خواهد شد.

وزیر کشور افزود: پیش‌بینی شده است ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی، ۵۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار اتوبوس برقی بین شهرداری‌های کشور توزیع شود.

وی با تقدیر از مساعدت‌های وزیر صمت تاکید کرد: خودروسازهای داخلی در تولید وسایل حمل و نقل برقی باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وحیدی همچنین با تقدیر از نقش ناوگان حمل و نقل در مراسم اربعین گفت: تاکسی‌های اینترنتی نقش خوبی در حمل و نقل اربعین ایفا کردند و از همه عزیزانی که خودشان را در مسیر اربعین و خدمت به زوار قرار دادند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور با تقدیر از پلیس راهور و فراجا برای شهدای حمله اخیر تروریستی به پاسگاه مرزی در راسک سیستان و بلوچستان، آرزوی علو درجات کرد.

در این مراسم از چند شهردار کشور به دلیل تلاش در نگهداری بهینه ناوگان حمل و نقل عمومی با اعطای لوح، تقدیر شد.

منبع/مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار