معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 19 December 2023

تابناک خوزستان: میثم آذرسا با اشاره به مصوبات جدید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: یکی از مواردی که در جلسه اخیر شورای مسکن خوزستان مصوب شد، تحقق موضوع زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن طبق بند "۹" مصوبات ششمین جلسه شورای عالی مسکن کشور در تاریخ فروردین ماه ۱۴۰۲ بود که استاندار بر پیگیری و تحقق هر چه سریعتر این موضوع تاکید کرد.

وی افزود: طبق بند "۹" مصوبات ششمین جلسه شورای عالی مسکن کشور و در راستای اجرایی‌سازی تبصره یک ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، دستگاه‌های متولی تاسیسات زیربنایی شامل شبکه و انتقال آب، برق و فاضلاب موظف هستند اجرای این تاسیسات در اراضی دولتی که طرح‌های حمایتی مسکن در آن اجرا می‌شوند را همزمان با آماده‌سازی این اراضی اجرا کنند.

آذرسا عنوان کرد: یک سوم هزینه اجرایی این تاسیسات از محل صندوق ملی مسکن، یک سوم از منابع داخلی وزارت نیرو و یک سوم از سازمان برنامه و بودجه (ملی و استانی) تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شده به منظور تسریع و تسهیل در بهره‌برداری از واحدهای قابل افتتاح طرح نهضت ملی مسکن طی ماه‌های آتی، سایت‌های نهضت ملی اولویت‌گذاری شوند و تکمیل شبکه‌های آب و فاضلاب، برق و گازرسانی در دستور کار ارگان‌های خدمات‌رسان قرار گیرد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار