مسئول اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: شیروان افتخار میزبانی، تشییع و تدفین پیکر پاک شهید گمنام در ایام فاطمیه را دارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 13 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد معلم، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شیروان اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه در شیروان، پیکر پاک این شهید گمنام به خاک سپرده می‌شود.

وی گفت: در این شهرستان با هماهنگی‌های انجام شده، توفیق میزبانی ۵ تن از اساتید موفق، توانمند و باتجربه حوزه علمیه قم حاصل شد که طی هفته جاری در دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد فعالیت داشتند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شیروان افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی برای مادحین، مبلغین، مبلغات، مدیران و مربیان حوزه قرآنی، مدیران و مربیان هیئات مذهبی از برنامه‌های دیگر این ایام بود.

معلم بیان کرد: ۹ دوره کارگاه تخصصی آموزشی در موضوعات معجزه مادری، نقش مادری در تقویت پیوند اجتماعی، ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س)، زن در قرآن، هویت زن و شبهات فاطمیه در حال برگزاری است.

وی در خصوص برنامه‌های عزاداری فاطمیه تصریح کرد: از تاریخ ۲۴ الی ۲۸ آذر، بمدت ۵ شب عزاداری و سوگواری، همراه با اطعام عزاداران در ۵۸ مسجد شهر در نظر گرفته شده است.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شیروان اظهار داشت: در هماهنگی صورت گرفته با شهرداری مقرر و مصوب شد، فضاسازی و سیاهپوشی شهر توسط شهرداری انجام شود.

معلم با اشاره به دسته‌روی در ۵ شهر شیروان، زیارت، خانلق، لوجلی و قوشخانه و ۲۰ روستا، تاکید کرد: ۱۴ مسجد در شیروان در سالروز وفات حضرت زهرا (س) به سمت چهار راه دفاع مقدس حرکت کرده و ساعت ۹/۵ صبح پیکر شهید گمنام به سمت مصلی، تشیبع و خاکسپاری انجام خواهد شد.

وی از هماهنگی انجام شده با مساجد شهر جهت برگزاری نماز مغرب و عشا در عصر یکشنبه در مصلی و عزاداری در جوار مرقد این شهید گمنام خبر داد و گفت: سپس مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) از جوار این شهید گمنام از مصلی به سمت مسجد انقلاب و سپس مسجد محمد رسول الله (ص) واقع در میدان کوهنورد انجام خواهد شد.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شیروان ادامه داد: مسجد محمد رسول الله (ص) شیروان، به نیت ۱۸ بهار زندگی حضرت فاطمه، ۱۸ دیگ طعام در نظر گرفته و عزاداران متنعم خواهند شد.

معلم در انتها از برگزاری مراسم تعزیه خوانی در زینبیه شیروان خبر داد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار